گزارش

به داغ‌دیدگان هرات  رسیده‌گی کنیم!

متأسفانه روز گذشته مورخ 15/7/1402  حوادث نا به هنگامی که در ولایت هرات به اثر زلزله های پیهم و مستمر بالای مردم عزیز آن ولایت رخ داد، جان و مال هزاران تن از هموطنان مان را گرفت، خسارات هنگفتی به هراتیان پدید آمد، از قبیل بر هم خوردن خانه و اماکن، از دست دادن جان های مردم،تخریب زیر بنا ها و....

 

متأسفانه روز گذشته مورخ 15/7/1402  حوادث نا به هنگامی که در ولایت هرات به اثر زلزله های پیهم و مستمر بالای مردم عزیز آن ولایت رخ داد، جان و مال هزاران تن از هموطنان مان را گرفت، خسارات هنگفتی به هراتیان پدید آمد، از قبیل بر هم خوردن خانه و اماکن، از دست دادن جان های مردم،تخریب زیر بنا ها و….

این حادثه‌ی نا به هنگام ملت ما را در سوگ ماتم نشاند و جان و مال هم وطنان مان را گرفت.

بناً از به موقع رساندن کمک های زمینی و هوایی  امارت اسلامی برای برادران  هراتی مان سپاس گذاریم، هم چنان از سایر وطنداران و کسانی که اندک ترین کمک رسانیدند به حق شان دعای خیر می کنیم ، خداوند فلاح و رستگاری را نصیب مستمندان و معاونت گران کند.

بلاها و مصیبت هایی که  در این اواخر در مناطق مختلف کشور عزیز ما رخ داد، ما را بیش‌تر از پیش به اطاعت و فرمان برداری از اوامر الله متعال متوجه می سازد، قهر و غضب الهی را توان و تحمل بشر نيست، ضمن آنکه توده ی بزرگ از مردم عزیز ما را راهی گورستان کرد خسارات به جامانده آن حادثات نيز در اقتصاد کشور و تقلیل بودجه انکشافی تاثیر عمیقی وارد خواهد کرد.

بنآ از مردم افغانستان به عنوان یک هم وطن خواهش میکنم تا دست بدست هم داده از هیچ گونه کمک و همکاری در قبال زلزله‌ زد گان ولایت هرات دریغ نورزیده تلاش های مستمر مان را به خرج دهیم و هم چنان از  امارت سلامی افغانستان می خواهیم تا بیش تر از پیش به مردم داغ دیده  و خسارت دیده آن ولایت توجه مبذول بدارد تا باشد هم وطنان ما دچار ناراحتی بیشتر نشوند و آن مسولیتی را که خداوند متعال در قبال کمک و همکاری به نیازمندان و آسیب دیدگات بر ما واجب  گردانيده آنرا عمل و اجرا کنیم.

در آخر به همه عزیزان و شرافت مندان حادثه جانکاه که به اثر زلزله‌ جان های شان را از دست دادند بهشت برین و برای زخمیان شفای کامل و صحمتندی عاجل خواهانیم.

انا لله و انا الیه راجعون!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *