افغانستان

نشستی در رابطه به توضیح سیرت حضرت محمد ص در مرکز اصلاح و تربیت اطفال در کابل برگزار شد

مرکز اصلاح و تربیت اطفال ولایت کابل، دیروز نشست را در رابطه به سیرت حضرت محمد ص، در این نهاد برگزار کرد.

 

مرکز اصلاح و تربیت اطفال ولایت کابل، دیروز نشست را در رابطه به سیرت حضرت محمد ص، در این نهاد برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار آژانس باختر؛ در این نشست: با حضور شماری از مسئولان امارت اسلامی، استادان پوهنتون و شاملان مرکز اصلاح و تربیت اطفال برگزارشد، حافظ مولوی نظر محمد ناصری رئیس مرکز اصلاح و تربیت  اطفال ولایت کابل، در صحبت هایش در رابطه به برنامه های این مرکز معلومات داده گفت: مرکز اصلاح و ‌تربیت اطفال، یکی از شاخه های اداره تنظیم زندان ها بوده و در این مرکز فرصت های آموزش علوم عصری و دینی و همچنان زمینه یی آموزش حرفه یی ختلف برای شاملان آن فراهم است.

او در مورد رسیدگی بهتر و فراهم کردن سهولت های لازم برای شاملان این مرکز توضیحات داد و تبلیغات شماری از رسانه ها در رابطه به شکنجه شاملان این مرکز را رد کرد.

در این نشست مولوی عبدالوارث سادات رییس تعلیم و تربیه اداره امور زندان ها، در رابطه به سیرت نبی ص معلومات دارد و گفت که باید ، کردار و رفتار آن حضرت ص را سر مشق خود قرار دهیم.

او گفت که اکنون زندان ها در کشور به مکان های آموزشی حرفه ها، علوم دینی و عصری، کورس های سواد آموزی و مدرسه برای زندانیان تبدیل شده است .

شیخ الحدیث مفتی عزیز الله مظهری رییس دار الانشای ستره محکمه، در سخنانش در رابطه به سیرت حضرت محمد ص ، ‌کارنامه ها، اعمال، کردار و مبارزات آن حضرت ص صحبت کرد و تاکید کرد: باید همه از کردار، اعمال و سیرت حضرت محمد ص پیروی کنیم .

همچنان در این برنامه قاری حبیب الله بدر معین نظامی اداره تنظیم امور زندان ها، در صحبت هایش ، تبلیغات شماری از رسانه ها را رد کرد که گویا در زندان های افغانستان، شکنجه و ظلم در برابر زندانیان صورت می گیرد.

وی این تبلیغات را بی بنیاد و دور از حقیقت خواند و گفت: رسانه ها و هر نهادی که خواسته باشد می توانند از زندان ها دیدن کنند و با زندانیان صحبت کنند و در دیدار با زندانیان حقیقت را از آنان جویا شوند.

او خاطر نشان کرد که در زندان ها برای محبوسین فرصت های آموزش علوم دینی، حرفه های مختلف و سهولت های لازم فراهم شده است .

بعد میرویس امیری مسوول زون مرکز موسسه یونیسف صحبت کرد و از توجه رهبری مرکز اصلاح و ترتبیت اطفال در راستای فراهم کردن سهولت های لازم به قدردانی یاید کرد.

وی همکاری اداره یونیسف را در قسمت محافظت طفل و حقوق اطفال و سایر سهولت ها با این مرکز ابراز کرد.

همچنان در یان نشست شماری از استادان پوهنتون و کار شناسان مسایل سیاسی در صحبت های شان، از تلاش مسوولان مرکز اصلاح و تربیت اطفال ولایت کابل، به خاطر فراهم کردن زمینه های آموزش علوم عصری و دینی و حرفه های مختلف برای شاملان این مرکز، به قدر دانی یاد کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *