افغانستان

مسابقات ورزش والیبال شش پوهنتون پایان یافت

ریاست خدمات هماهنگی محصلین وزارت تحصیلات عالی مسابقاتی را میان مؤسسات تحصیلات عالی  در زون‌های مرکزی با حضور نماینده‌های رسانه‌ها، استادان و محصلین دیروز  برگزار کرد.

ریاست خدمات هماهنگی محصلین وزارت تحصیلات عالی مسابقاتی را میان مؤسسات تحصیلات عالی  در زون‌های مرکزی با حضور نماینده‌های رسانه‌ها، استادان و محصلین دیروز  برگزار کرد.

جاوید سروری؛ مسئول بخش ورزش پوهنتون البیرونی گفت: این مسابقات ده روز پیش شروع و اکنون دور نهایی آن است.

وی گفت:  در این مسابقه شش پوهنتون شامل (پوهنتون البیرونی، پوهنتون طبی، پوهنتون پولتخنیک، پوهنتون کابل، تعلیم وتربیه و جامعه عبدالله بن مسعود) اشتراک داشته که در دور فاینال این مسابقات پوهنتون تعلیم وتربیه و البیرونی راه پیداکردند و درنتیجه مقام اول را پوهنتون تعلیم وتربیه کابل ، مقام دوم را پوهنتون البیرونی و مقام سوم را پوهنتون پولتخنیک کسب کردند.

وی افزود: در این برنامه وزارت تحصیلات عالی با ما همکاری همه‌جانبه داشت و برای تیم‌های اول، دوم و سوم؛ کپ ها، تحسین نامه‌ها، تقدیرنامهها و جوایز دیگر اهداء نمود.

آقای سروری تأکید کرد: هدف از برگزاری چنین مسابقات این است تا محصلین به ورزش مثل کسب علم تشویق شوند، سلامتی آن‌ها سلامتی جامعه خواهد بود و هرگز به‌طرف مواد مخدر نروند تا از طریق ورزش صحتمند باشند. بازهم از مسئولین تقاضا دارم که در بخشهای دیگر ورزشی مانند میدان ورزش و تجهیزات لازم همکاری نمایند تا این فرهنگ هرچه بیشتر در بین جامعه ترویج شود و همه جوانان به علم و ورزش مراجعه نموده تا نام افغانستان در عرصه‌های علم و ورزشی در همه جاه بلند شود و تصویر واقعی این ملت و کشور  برای جهانیان نشان داده شود.

احمد نوید یک‌تن از محصل برحال پوهنتون تعلیم وتربیه و یکی از ورزش‌کاران گفت: ورزش اثرات فعالیت بدنی را که در دوران کودکی و بلوغ کسب می‌شوند بیشتر در طول زندگی هر فرد باقی می‌مانند بنابراین باعث فراهم آمدن پایه‌ی فعال و سالم در زندگی می‌شوند. برعکس، عادات غیرسالم مثل زندگی بی‌تحرک، تغذیه نامناسب و مصرف مواد مخدر که در دوران جوانی به وجود بیایند در دوران بزرگ‌سالی نیز معمولاً امتداد می‌یابند.

وی در رهمیت ورزش برای سلامتی همه تأکید کرد: فعالیت بدنی منظم برای همه فواید جسمی، روحی و اجتماعی مهمی ازنظر بهداشت و سلامت به همراه دارد. تمرین‌های منظم فعالیت بدنی به کودکان و نوجوانان کمک می‌کند تا استخوان‌ها، عضلات و مفاصل سالمی داشته باشند. وزن و بدن شان تنظیم شود و چربی آن‌ها کم شود و فعالیت قلب و ریه‌ها مؤثر باشند. این امر در ایجاد هماهنگی حرکت مشارکت نموده و به پیشگیری و تنظیم اضطراب و افسردگی کمک می‌کند.

وی علاوه کرد: بازی‌ها، ورزش‌ها و سایر انواع فعالیت بدنی به نوجوانان این فرصت را می‌دهد که خودباوری و اتکاء به نفس داشته باشند.

تیموری – اطلاعات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *