سخن انیس

قوش‌تیپه خون جاری در رگ رگ افغانستان

کانال آبی قوش‌تیپه یکی از مهم‌ترین کارهای بنیادی حکومت امارت اسلامی است که با تاسیس و اتمام کار آن، کشور در عرصه‌ی تولیدات زراعت بسوی خودکفایی سوق داده خواهد شد.

کانال آبی قوش‌تیپه یکی از مهم‌ترین کارهای بنیادی حکومت امارت اسلامی است که با تاسیس و اتمام کار آن، کشور در عرصه‌ی تولیدات زراعت بسوی خودکفایی سوق داده خواهد شد.

این کانال با بزرگی و پهنای که دارد می‌تواند در حدود ۵۸۰هزار هکتار زمین را آبیاری نموده و دشت‌های سوزان و خشک سه ولایت را سرسبز بسازد.

مردم افغانستان واقعاً خرسند هستند از این‌که امارت اسلامی توانست این کانال بزرگ را احداث نماید و آبی که حق مردم کشور بود و سال‌ها در سال‌ها به نفع کشورهای همسایه می‌ریخت را، به‌زمین‌های خود مان برگرداند.

خبرها حاکی از آن است که فاز اول کانال قوش‌تیپه رو به‌تکمیل است و شرکت انکشاف ملی در زمان کم‌تر از زمان معینه موفق به تکمیل این کانال گردیده است.

این جای بسا افتخار است که جدیت، عشق و شور وشعف در این کار وجود دارد و دولت‌وملت تلاش دارند تا این کانال که حیثیت تاریخی برای مردم و حکومت امارت اسلامی دارد را، تکمیل کند و کشور را سرسبز نماید.

قوش‌تیپه واقعاً آینده درخشان افغانستان خواهد بود، آب آن شبیه زمرد پنجشیر، ابهت و بزرگی آن شبیه استقامت کوه‌های هندوکش و پامیر است.

قوش‌تیپه امید نسل جوان و کارگر وطن ماست و آرزوی دیرین مردم غم‌دیده و غم‌کشیده‌ی کشور است.

فردای افغانستان با کانال قوش‌تیپه یک فردای سبز و خودکفا خواهد بود.

الحمدلله دیده می‌شود که کشور عزیز و دوست‌داشتنی مان روزبه‌روز بسوی رفاه، امنیت و ترقی گام بر می‌دارد و در عرصه‌های مختلف پیش‌رفت‌ها را احساس می‌کند.

افغانستان ام‌روز افغانستانِ دی‌روز نیست!

افغانستان ام‌روز افغانستانِ با امن و باثبات است.

خداوند متعال کشور عزیز مان را آباد داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *