افغانستان

رونمایی ملل متحد از چارچوب ستراتیژیک جدید برای حمایت از مردم افغانستان

سازمان ملل متحد در افغانستان روز دوشنبه (۱۲ سرطان) چارچوب ستراتیژیک خود را برای افغانستان برای دوره ۲۰۲۳ – ۲۰۲۵ منتشر کرد که در آن اولویت‌های این سازمان در حمایت از مردم این کشور مشخص شده است.

سازمان ملل متحد در افغانستان روز دوشنبه (۱۲ سرطان) چارچوب ستراتیژیک خود را برای افغانستان برای دوره ۲۰۲۳ – ۲۰۲۵ منتشر کرد که در آن اولویت‌های این سازمان در حمایت از مردم این کشور مشخص شده است.

طبق یک بیانیه رسمی، چارچوب ستراتیژیک سازمان ملل متحد نیازها و حقوق افراد آسیب پذیر، از جمله زنان و دختران، اطفال و جوانان، بیجا شدگان داخلی، عودت کنندگان، پناهندگان، اقلیت‌های قومی و مذهبی را در اولویت قرار می‌دهد. روزا اوتنبایوا، نماینده خاص سرمنشی

سازمان ملل متحد  برای افغانستان گفت: «چارچوب ستراتیژیک ما یک پیشنهاد قوی برای کمک به مردم افغانستان برای رفع نیازهای اولیه انسانی آنها و تکمیل کننده کمک‌های جاری بشردوستانه و نجات بخش است.»

تیم سازمان ملل متحد در افغانستان و شرکایش سه اولویت مشترک را شناسایی کرده اند:

  • خدمات ضروری پایدار در بخش‌های کلیدی مانند صحت، تغذيه، تعليم و تربیه، استخدام، آب، حفظ الصحة، حفاظت اجتماعی، و حفاظتی که برای همه قابل دسترس، ارزان و می‌تواند بدون هر گونه تبعیض ارائه گردد.
  • فرصت‌های اقتصادی و معیشت تقویتی از طریق ایجاد محیطی که رشد اقتصادی و فراهم کردن فرصت‌ های شغلی مناسب را به ویژه برای گروه های محروم مانند زنان تسهيل می‌کند.
  • انسجام اجتماعی، شمولیت، برابری جنسیتی، حقوق بشر، و حاکمیت قانون – به عنوان پیش نیازهای توسعه پایدار و صلح در افغانستان – تقویت مشارکت جامعه مدنی و حمایت از همسویی چارچوب های تنظیمی و قانونی افغانستان با اسناد بین المللی حقوق بشر.

دانيل اندرس، معاون نماینده خاص سرمنشی و هماهنگ کننده کمک های بشری سازمان ملل متحد گفت: «سازمان ملل متحد و شرکای آن درک می‌کنند که کمک‌های بشردوستانه به تنهایی برای رسیدگی متداوم به درد و رنج بزرگ و فزاینده انسانی مردم افغانستان در میان مدت و دراز مدت کافی نخواهد بود .»

ملل متحد گفته است که چارچوب ستراتیژیک این سازمان تمرکز خاصی بر ارائه کمک‌های اصولی در پاسخ به محیط محدود کننده دارد که همه افغان‌ها به ویژه زنان و دختران با آن روبرو هستند.

اندرس گفت: «اینکه سازمان ملل متحد بتواند این چارچوب را به طور کامل اجرا کند، به اقدامات مقامات حاکم و حمایت تمویل کنندگان بستگی دارد.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *