افغانستان

کار عملی ساخت «شهرک معلمین» در سرپل آغاز شد

مسئولان ریاست شهرسازی و مسکن سرپل، می‌گویند که کار عملی ساخت «شهرک معلمین» در این ولایت، آغاز شده است.

مسئولان ریاست شهرسازی و مسکن سرپل، می‌گویند که کار عملی ساخت «شهرک معلمین» در این ولایت، آغاز شده است. به گفته‌ی مسئولان، این شهرک بر گستره‌ی ۱۵۰ جریب زمین در مرکز سرپل ساخته می‌شود.

محمدنور نورانی، رئیس شهرسازی و مسکن سرپل، به سلام‌وطندار می‌گوید که «شهرک معلمین» به گونه‌ی معیاری و با تمام سهولت‌ها ساخته می‌شود. به گفته‌ی وی، با ساخت این شهرک، شماری از آموزگاران در سرپل به سرپناه معیاری دست می‌یابند.

رئیس شهرسازی و مسکن سرپل، می‌‌افزاید که در «شهرک معلمان» ۳۰۱ خانه‌ی مسکونی، جاده‌های معیاری، مرکزهای صحی، میدان‌های بازی، مسجدها و برخی مکان‌های دیگر، ساخته می‌شود.

محمدنور نورانی، می‌گوید: «سرک‌های این شهرک ۲۲ متر، ۱۵ متر و ۱۲ متر می‌باشد و از جمله ساحات عام‌المنفعه دارای مکاتب، مساجد، کلینیک، ساحات پولیس، کودکستان و ساحات سبز را دارا می‌باشد.»

در همین حال، شماری از معلمین و باشندگان سرپل، بر سرعت کار ساخت‌وساز این شهرک تأکید می‌کنند و می‌گویند «شهرک معلمان» به معلمین تعلق دارد که بیش‌تر‌ از ۱۰ سال در بخش معارف ایفای وظیفه کرده اند.

محمداسحاق، معلم در سرپل، می‌گوید: «این کمکی بسیار زیاد می‌شود؛ چون معلم با معاشی که دارد، کفاف روزگار شود و از این برای خود سرپناه بسازد. این بسیار سودمند است که صاحب سرپناه و زمین می‌شوند.»

صفی‌الله، باشنده‌ی سرپل، می‌گوید: «بر علاوه‌‌ی این که معلمین محترم صاحب مسکن و جای می‌شوند، می‌توانند در کنار این صدها تن به گونه‌ی مستقیم و غیرمستقیم صاحب کار و از این مستفید شوند.»

از سویی هم، شماری از معلمین در سرپل، با استقبال از آغاز کار این شهرک می‌گویند که هم‌اکنون ۵۰ درصد معلمان در این ولایت در خانه‌های کرایی زندگی می‌کنند.

معلمین، این شهرک را برای هزاران معلم در این ولایت بسنده نمی‌دانند و از امارت اسلامی می‌خواهند که زمین‌های بیش‌تری را به معلمین که قشر نیازمند جامعه اند، اختصاص دهد.

گفتنی است که زمین «شهرک معلمان» در زمان حکومت پیشین خط‌ اندازی و توزیع شده بود؛ اما با آمدن تحولات دو سال پیش، کار ساخت‌وساز آن متوقف شده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *