سیاسی

(تی‌تی‌پی) درخاک افغانستان حضور ندارد

لوی درستیز قوای مسلح کشور می‌گوید که تحریک طالبان پاکستان (تی‌تی‌پی) در خاک افغانستان حضور ندارد و اسلام‌آباد باید دشمنش را در خاک خود جستجو کند.

لوی درستیز قوای مسلح کشور می‌گوید که تحریک طالبان پاکستان (تی‌تی‌پی) در خاک افغانستان حضور ندارد و اسلام‌آباد باید دشمنش را در خاک خود جستجو کند.

قاری فصیح‌الدین فطرت، لوی درستیزقوای مسلح امارت اسلامی در گفت‌وگوی با آریانانیوز گفته است که تحریک طالبان پاکستان (تی‌تی‌پی) در خاک افغانستان حضور ندارد و اسلام‌آباد باید دشمنش را در خاک خود جستجو کند.

لوی درستیزقوای مسلح امارت اسلامی افزوده: کسانیکه بخواهند تعهدات امارت اسلامی را زیر سوال ببرند و به زور متوسل شوند، حکومت سرپرست نیز پاسخ بالمثل خواهد داد.

آقای فطرت در این مورد گفته است: «با بهانه‌های مختلف، کسانیکه بخواهند بازهم تعهدات امارت اسلامی را زیر سوال ببرند و به زور متوسل شوند، اقدام ما و عكس‌‏العمل ما چیست؟ این را به دنیا ثابت کردیم و دنیا می‌داند.»

از سویی هم، آقای فطرت تأکید کرده است که بیرونی‌ها حضور داعش را در افغانستان بزرگ نمایی می‌کنند در حالیکه این پدیده در افغانستان فعالیت جبهه‌یی ندارد و همواره سرکوب می‌شود.

لوی درستیز همچنان در پاسخ به نگرانی کشور‌ها به خصوص همسایگان مبنی بر استفاده نشدن خاک افغانستان علیه دیگران می‌گوید که امنیت در حال حاضر در افغانستان تأمین است و این را امارت اسلامی در دوسال پسین در عمل ثابت کرده است.

او گفت: «در افغانستان داعش به شکلی که کدام جغرافیایی را بدست داشته باشد که وجود خارجی داشته باشد، کدام منطقه‌ای وجود داشته باشد، به این شکل الحمد لله که وجود ندارد و نیست.»لوی درستیز قوای مسلح نیز خاطرنشان کرده است که وزارت دفاع می‌خواهد تا در سال روان خورشیدی شمار اردوی اسلامی را از ۱۵۰ هزار به بیش از ۱۸۰ هزار تن افزایش دهد.برعلاوه، لوی درستیز در این مصاحبه گفت که راه نظامی زمانی در برابر جبهه موسوم به مقاومت در پیش گرفته شد که مذاکرات میان هیئت این جبهه و دولت سرپرست به بن‌بست خورد و نیروهای امارت اسلامی در اندراب‌ها جان باختند.او افزود که جبهه مقاومت بر تقسیم قدرت و سهم ۵۰ درصد در حکومت تأکید داشت که این مورد برای امارت اسلامی پذیرفتنی نبود.این در حالی است که پاکستان همواره امارت اسلامی را متهم به پناه دادن طالبان پاکستانی کرده است و ادعا کرده که آنان عملیات را از خاک افغانستان بر علیه پاکستان سازمان دهی می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *