افغانستان

نصب بیش از 62 هزار کمره مداربسته امنیتی در شهر کابل

مسئولین وزارت امور داخله از نصب بیش از 62 هزار کمره مداربسته امنیتی در شهر کابل خبر داده و می‌گویند که این دوربین‌ها در مکان‌های مهم و نقاط سترتژایک شهر به‌گونه مخفی جابه‌جا شده است.

مسئولین وزارت امور داخله از نصب بیش از 62 هزار کمره مداربسته امنیتی در شهر کابل خبر داده و می‌گویند که این دوربین‌ها در مکان‌های مهم و نقاط سترتژایک شهر به‌گونه مخفی جابه‌جا شده است.

مفتی عبدالمتین قانع، سخنگوی وزارت امور داخله به رسانه‌ها گفته است که بیش از 62 هزار کمره مداربسته امنیتی در نقاط مختلف شهر کابل به‌ گونه مخفی برای تامین امنیت جابه‌جا شده است.

وی تاکید کرده است که افزون بر شهر کابل، این کمره‌ها در برخی از شاهراه‌ها، میدان‌های هوایی و نقاط استرتژیک کشور نصب هستند.

سخنگوی وزارت امور داخله علاوه کرده که وزارت امور داخله تلاش دارد تا با تطبیق طرزالعمل جدید، روند نصب کمره‌های امنیتی را در ۳۴ ولایت کشور عملی بسازد.

سخنگوی وزارت امور داخله تصریح کرده که سروی امنیتی جریان دارد، هر زمانی‌که طرزالعمل و سروی امنیتی تکمیل شود، بودجه تصویب می‌شود و در همه ولایت‌ها کمره‌ها نصب می‌شود.

قانع، خاطر نشان ساخته که نصب کمره‌های امنیتی در شهرها گراف جرم‌های جنایی را کاهش می‌دهد و در گرفتاری مجرمین کمک بسیار می‌کند.

در همین حال نورالله ابراهیم‌خیل، آگاه نظامی گفت که نصب کمره‌های امنیتی در چهارراهی‌ها و منازل مسکونی در شهر کابل به کاهش جرایم کمک می‌کند، زیرا مجرمان دیگر نمی‌توانند چهره‌شان را پنهان کنند و به آسانی شناسی می‌شوند.

ابراهیم‌خیل، با بیان اینکه نفوس شهر کابل با گذشت هر روز افزایش می‌یابد و اگر تدابیر سنجیده شده گرفته نشود جرایم نیز افزایش می‌یابد افزود که تجربه دیگر کشورهای جهان نشان داده است که نصب کمره‌های امنیتی، در تامین امنیت و حفاظت از جان و مال مردم مؤثرترین روش برای کاهش جرایم جنایی بوده است.

هم‌چنین نعمت الله، باشنده ناحیه 13 شهر کابل نیز گفت: در اکثر مناطق شهر کابل که از سوی حکومت و شهروندان کمره‌های امنیتی در منازل و چهارراهی نصب شده، در این مناطق جرایم جنایی مانند سرقت‌های مسلحانه و اختطاف کاهش یافته است، اما در بعضی مناطق شهر کابل که خانواده‌ها کمره امنیتی نصب نکرده‌اند، سرقت مسلحانه صورت می‌گیرد، سارقین به دلیل نبود کمره‌های امنیتی شناسی نمی‌شوند و از ساحه فرار می‌کنند.

این اقدام وزارت امور داخله در حالی صورت می‌گیرد که قبل از این شهروندان کابل از افزایش جرایم جنایی شکایت داشتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *