افغانستان

روند توزیع پاسپورت برای مهاجران افغان در ایران آغاز شد

مسؤلان در وزارت امور خارجه، از آغاز روند توزیع پاسپورت برای مهاجران افغان در ایران، خبر داده است.

مسؤلان در وزارت امور خارجه، از آغاز روند توزیع پاسپورت برای مهاجران افغان در ایران، خبر داده است.

حافظ ضیا احمد، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه، در صفحه اجتماعی تویتر‌اش (اکس) نوشته است که سفارت امارت اسلامی افغانستان در ایران روند توزیع پاسپورت را برای مهاجران افغان در آن کشور آغاز کرده است.

احمد افزود که این روند بر بنیاد فرمان امیرالمؤمنین (حفظه الله) و هدایت رهبری وزارت امور خارجه در سفارت امارت اسلامی افغانستان در ایران آغاز شده و ریاست امور قنسولی در نمایند‌گی‌های خارجی، روند توزیع پاسپورت‌ برای مهاجران افغان را بر اساس یک طرح جامع که متقاضیان پاسپورت را در کتگوری‌های مختلف تقسیم می‌کند، آغاز کرده است.

به گفته‌ی وی؛‌ در مرحله اول، روند توزیع پاسپورت برای کودکان تازه متولد شده آغاز شده است و تحت شرایط خاصی چون؛ داشتن تذکره الکترونیک کودک )در صورت نبود تذکره الکترونیک داشتن کارت تولد از شفاخانه مربوطه)، داشتن  تذکره الکترونیک و پاسپورت پدر کودک یا هم داشتن سند اقامت از کشور میزبان، توزیع می‌شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه، گفت که امارت اسلامی ، به مهاجران افغان در ایران اطمینان می‌دهد که تلاش می‌کند روند توزیع پاسپورت را هرچه زودتر برای سایر افغانان نیز به گونه عادی آغاز کند.

گفته شده است که این روند بر اساس فرمان شماره ۶۸۳ تاریخ ۲۸/۱۰/۱۴۴۴ امیرالمؤمنین (حفظه الله) که تمام وزارت‌ها و ادارات حکومتی را به فراهم‌سازی تسهیلات لازم به مراجعین و حل مشکلات آنان مکلف کرده بود، آغاز شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *