افغانستان

آغاز کمپاین واکسین پولیو در زون غرب کشور

 

دور جدید کمپاین واکسین پولیو روز یک‌شنبه(29 اسد) در زون غرب کشور آغاز شد. مسئولان صحی در ولایت هرات می‌گویندکه در این دور حدود یک میلیون 250 هزار کودک در ولایت‌های هرات، فراه، غور و وبادغیس واکسین پولیو خواهند شد .

محمد آصف کبیر، معاون ریاست صحت عامه هرات روز یکشنبه در صحبت با رسانه ها گفت که این کمپاین امروز افتتاح شده و روز دوشنبه(۳۰ اسد) واکسیناتوران به‌گونۀ رسمی کار شان را آغاز می‌کنند و تا روز پنج شنبه ادامه خواهد داشت.

در این دور کمپاین علاوه‌بر تطبیق واکسین پولیو، برای اطفالی که بالاتر از سن دو سالگی قرار دارند، تابلیت‌های ضد کرم‌ نیز توزیع می‌گردد؛ همزمان هردو کمپاین پیش برده خواهد شد.

در همین حال مولانا نعیم‌الحق حقانی، رییس اطلاعات و فرهنگ هرات می‌گویدکه در هفته کمپاین واکسین پولیو، این اداره تمام تلاش خود را برای آگاهی مردم از طریق رسانه‌های دولتی و خصوصی خواهد کرد.

وی ما با تمام داشته‌های خود در بخش اطلاع رسانی، در خدمت تیم صحی می‌باشیم و انتظار داریم که داکتران بیشتر از پیش در اطلاع رسانی سهم بگیرند و هرچه در این رابطه مهم است از طریق رسانه‌ها به اطلاع مردم برسانند.

در مراسم افتتاح این کمپاین نثار احمد الیاس، سخنگوی والی هرات نیز از مردم ‌خواست که با کارکنان صحی در روند طبیق واکسین پولیو همکار باشند.

اگر مواردی یا مشکلی به وجود می‌آید، کارمندان ما در خدمت شما هستند.”

کمپاین واکسین پولیو در حالی در هرات آغاز می‌گردد که به گفتۀ مسئولان صحی، امسال هیچ مورد مثبت پولیو در این ولایت ثبت نگردیده است .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *