سیاسی

افغانستان، جهنّم اشغالگران

افغانستان؛ سرزمینی است که پیوسته مورد توجه ابرقدرت‌ها بوده و از نگاه سوق الجیشی یکی از مهم‌ترین و ارزشمندترین نقاط جهان به شمار می‌رود.

احمد شاه

افغانستان؛ سرزمینی است که پیوسته مورد توجه ابرقدرت‌ها بوده و از نگاه سوق الجیشی یکی از مهم‌ترین و ارزشمندترین نقاط جهان به شمار می‌رود.

از همین رو، از انگلیس و روس گرفته تا امریکا و دیگران همواره در تلاش بوده اند که این نقطه را از آنِ خود کنند و ازاین طریق بتوانند بساط سلطه‌ی خود را در دیگر نقاط جهان هموار نمایند.

اما در هر دوره‌‌ی تجاوز، شیرمردانی بوده که ازاین سرزمین دفاع کرده و نگذاشته اند که این جلوه‌گاه دین و دانش به لانه‌ی جاسوسی ابرقدرت‌ها و این تربیت‌گاه قرآن و شریعت، به بتخانه‌ی طاغوت، الحاد و دهریت مبدل گردد.

چه در زمان تجاوز انگلیس و چه در تهاجمات پی‌درپی روس و امریکا، ملت مجاهد افغانستان تحت رهبری علمای دین و دانشمندان اسلامی از این سرزمین حراست و پاسداری کردند و افغانستان را جهنمی برای اشغالگران و متجاوزان ساختند.

زمانی که انگلیس در افغانستان گلیم سیاه حاکمیت خود را هموار کرد، فکر می‌نمود که افغانستان را بلعیده است و می‌تواند به زودترین فرصت، فرش سیاه سیطره‌ی خود را در دیگر نقاط جهان نیز هموار کند. اما دیری نگذشت که افغانستان

برایش به لقمه‌ی خاردار مبدل گردید و گلوی آدم‌خواری انگلیس را پاره کرد.

روس‌ نیز با تجاوز بی‌شرمانه در افغانستان، خواب تسخیر آب‌های گرم را می‌دید و می‌خواست بعد از تصرف افغانستان، خود را به آب‌های گرم برساند و کار قدرت‌های رقیب خود را ازآن‌جا به پایان برساند.

اما دیری نگذشت که چنگال آهنین ملت مجاهد افغانستان به گلویش رسید، خفه‌اش نمود و سال‌ها از دایره قدرتمندی بیرونش کرد.

امریکا و ناتو نیز با دماغ متکبرانه و با اسلحه‌ و وسایل مدرن، در افغانستان تهاجم نظامی کرد و بیست سال تمام به قتل، غارت، ظلم، وحشت و کافرگری پرداخت.

اما دیری نگذشت که مشت آهنین ملت مجاهد و نیروهای کفرشکن امارت اسلامی به فرقش اصابت کرد و با دماغ خون‌آلود، استخوان شکسته و پیکر پاره پاره از افغانستان فرار نمود.

بدون شک افغانستان جهمنی برای اشالگران است و هیچ اشغالگر و متجاوزی نمی‌تواند در این سرزمین کامیاب شود و به اهداف شوم خویش برسد.

چون؛ خاک افغانستان، خاک دین و غیرت، خاک ملحدستیز، خاک طاغوت‌شکن و دشمن‌برانداز است.

از همین روست که دشمنان دین در این سرزمین به موفقیت نمی‌رسند، در نیمه‌راه جان میدهند و آرزوهای ناپاک شان را با خود در گور می‌برند.

بعد از شکست ننگین و تاریخی انگلیس، روس و امریکا حالا دشمنان اسلام، چشم‌سوز شده اند و هیچ قدرتی، توان تجاوز در این خاک را ندارد و نباید هیچ‌فردی، متنظر چنین وضعیتی باشد.

تحلیل واقع‌بینانه‌ی تحلیلگران مسایل نظامی و سیاسی و اظهارات پسین خلیل‌زاد، نشان میدهند که هیچ قدرتی نمی‌خواهد خود را دیگر در دام نبرد خونین افغانستان بیندازد و برای ابد شرم‌سار تاریخ گردد.

پس برای هموطنانی به هر نامی که از کشور بیرون شده اند لازم است تا با استفاده از این فرصت طلایی دوباره در آغوش کشور بر گردند و در کنار ملت و مردم خود به زندگی عادی و باعزت بپردازند.

چون زندگی در دیار غربت و تحت نظر استخبارات بیگانه، زندگی نیست، بلکه مرگی‌ست که هرلحظه به سراغ انسان می‌آید و قیچی اجلی‌ست که هر لحظه رشته‌ی حیات انسان را می‌برد و در گورستان تاریخ برای ابد دفن می‌نماید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *