افغانستان

رد ادعای گستاخانه‌ی یک روزنامه‌ی ایرانی

برخی از رسانه‌های مغرض و خصوصاً روزنامه‌ای به نام «جمهوری اسلامی» که نزدیک به حکومت ایران است، در این روزها؛ گستاخانه علیه امارات اسلامی افغانستان تاخت‌وتاز می‌کند و به تبلیغات زهراگین و اتهامات بی‌اساس می‌پردازد.

برخی از رسانه‌های مغرض و خصوصاً روزنامه‌ای به نام «جمهوری اسلامی» که نزدیک به حکومت ایران است، در این روزها؛ گستاخانه علیه امارات اسلامی افغانستان تاخت‌وتاز می‌کند و به تبلیغات زهراگین و اتهامات بی‌اساس می‌پردازد.

این روزنامه در سرمقاله  روز سه شنبه (17 اسد) خود ادعا کرده است که چندتن دیپلمات و خبرنگار ایرانی که در تحولِ سال ۱۳۷۷ در مزار شریف روی‌داد، گویا که توسط افراد امارت اسلامی به قتل رسیده اند.

باوجودی که در همان لحظه امارت اسلامی؛ کشته‌شدن آنان را توسط نیروهای خود رد کرد و قتل آنان را کار مردم خودسر و غیر مسئول دانست.

همچنان این روزنامه، از تعصبات قومی، زبانی و مذهبی در افغانستان حرف زده و روزگار زنان و دختران را در افغانستان نامناسب و تاریک، توصیف کرده است.

تمام مردم افغانستان، شاهد استند که هیچ‌گونه تعصبی در افغانستان وجود ندارد و زنان و دختران نیز می‌توانند در چوکات شریعت غرای محمدی «ص» و حجاب اسلامی به درستی به تعلیم و تحصیل بپردازند و در فضای امن به دور از هرگونه‌ تهدیدهایی که قبلا به سراغ شان می‌آمد، زندگی نمایند.

قابل یادآوری است؛ امسال، جامعه‌ تشیع ما نیز توانستند بدون نگرانی و با بهترین وجه مراسم عزداری سالروز شهادت حضرت حسین (رضی الله عنه) را بر گزار کنند و نیروهای امارت اسلامی افغانستان، شب و روز برای تامین امنیت و ایجاد فضای بهتر در خدمت شان قرار داشتند که سپاسگزاری جمع کثیری از علما و بزرگان اهل تشیع افغانستان، براین امر مهر تایید می‌گذارد.      ملت افغانستان و ایران می‌دانند؛ تنها دو گروه هستند که می‌خواهند با شیوه‌های نفاق‌افگنانه؛ جامعه‌ی‌ تسنن و تشیع را از هم دور کنند.

یک:

رسانه‌های مغرض، نفاق‌افگن و مزدور.

دو:

افراد و اشخاصی که از ترس جنایات و عواقب کار خود از افغانستان، فرار کرده اند.

ملت افغانستان از کشورهای همسایه، همزبان و هم‌فرهنگ خود می‌خواهند که جلو تبلیغات زهراگین رسانه‌ها را بگیرند و نگذارند که دست به اتهامات بی اساس بزنند و اظهارات تخریب‌کننده و نیشداری داشته باشند.

چون، این گونه اظهارات بی‌اساس و ادعاهای بی‌مورد، علایق دو کشور را خدشه‌دار می‌سازد و بر روابط دوستانه‌ی دو ملت و دو کشور همسایه، اثرات منفی می‌گذارد.

از سوی دیگر این رسانه‌ها باید بدانند که ملت مجاهد افغانستان، هیچ‌گاه تن به ذلت ❪معامله❫ نداده است و قدرت‌های اشغالگرِ شکست‌خورده، بالاخره مجبور شده اند که تن به صلح بدهند و به این بهانه راه خروج از افغانستان را جستجو کنند.

ما به یاد داریم؛ زمانی که امریکا و ناتو در افغانستان دست به حملات نظامی زدند، اکثر کشورهای همسایه دست‌وپاچه شده بودند و عواقب خود را در خطر می‌دیدند.

اما جهاد، فداکاری و حملات شهادت‌طلبانه‌ی مجاهدین افغانستان، هم افغانستان را از چنگ هیولای جهانخوار نجات داد و هم کشورهایی که از ترس امریکا لرزه در اندام شان افتاده بود، نجات یافتند.

این کشورها حالا باید مدیون فداکاری مجاهدین امارت اسلامی افغانستان باشند.

آنان نه تنها جلو رسانه‌ها و افرادی که زهرپاشی می‌کنند را بگیرند، بل‌که تدابیر به رسمیت‌شناختن امارت اسلامی افغانستان را روی دست داشته باشند و با پیشانی باز ازاین امر مهم و مستحسن، استقبال نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *