اجتماعی

فتنه‌انگیزی و اثر منفی آن

جامعه‌ی بشری در پهلوی اینکه خوبی های خود را داشته یک سلسله ناهنجاری را نیز باخود دارد یکی از این ناهنجاری ها فتنه انگیزی است. این پدیده‌ی خیلی خطرناک و ضد اتحاد و اتفاق است.

محمد الدین دین دوست

جامعه‌ی بشری در پهلوی اینکه خوبی های خود را داشته یک سلسله ناهنجاری را نیز باخود دارد یکی از این ناهنجاری ها فتنه انگیزی است. این پدیده‌ی خیلی خطرناک و ضد اتحاد و اتفاق است. پیروان فتنه، مضر ترین انسانهای روی زمین می باشند. مردمان بخیل و حسود کسانی اند که دنبال فتنه انگیزی در میان جامعه‌ی بشری در حرکت می باشند، در عصر کنونی پدیده‌ی فتنه انگیزی از آدرس بعضی کشور های همسایه به جانب افغانستان روا داشته میشود که بی نهایت ناجوانمردانگی و دروغ چینی است، امارت اسلامی، نه تنها اینکه علیه کشورهای همسایه در تقابل نیست،راه تعامل و مذاکره را محکم گرفته و تعریف منافع عادلانه را در میان خود و همسایه گان بهترین مسیر مسالمت آمیز همزیستی  دانسته و از این موضوع بار ها حمایت و پشتیبانی خود را اعلام کرده است، در این اواخر شاهد تبلیغات منفی از آدرس بعضی از کشورها هستیم که علیه امارت اسلامی، فتنه انگیزی می نمایند.

این کشور ها، نه تنها خود شان را پیش مردم افغانستان بی اعتبار ساخته و می سازند صدمه  در روابط دیپلماتیک و… مناسبات مشترک وارد می کنند، تقاضای امارت اسلامی از همه جوامع ملل اینست که بیایید دست از فتنه انگیزی بردارید و طرفدار عدالت و صداقت باشید و در دوستی روی تعامل مثبت فکر کنید تا همه در یک فضای باهمی روابط تجاری و دیپلماتیک مصدر همکاری و توانمند سازی در جامعه‌ی بشری واقع گردیم، حالا افغانستان در شرایط بسیار مهم و اساس تاریخی قرار دارد، مردم ما می توانند دوست و دشمن افغانستان را در این شرایط خوبتر و بهتر بشناسند، امارت اسلامی ، با هیچ کشوری فکر پرخاشگری را در سر ندارد اما جای تآسف است که بعضی کشورها از روی بخل و حسادت فتنه انگیزی را علیه افغانستان در پیش گرفته است و اثرمنفی آن به ضرر روابط دو طرفه خواهد بود از این رو فتنه انگیزی و دروغ پردازی باعث کشت نفرت و اتفاق افتادن حادثه های خطرناک در جامعه‌ی بشری می‌شود، بناءً خوب است اینها بخود بیایند و از حرف های شر طلبی و جنجال برانگیز خوداری نمایند. پیام تعامل محور امارت اسلامی که خیر همه در آن نهفته است باید از جانب جهان و منطقه حمایت و پشتیبانی شود و باقوت گرفتن امارت اسلامی تأمین امنیت بیشتر و بهترتر را مشاهده خواهم کرد، پس از سقوط جمهوریت ثبات امنیتی در داخل افغانستان و در مرز های مشترک بین  افغانستان و دیگر کشور ها بخوبی دیده میشود که هیچ اثر منفی دیده نشده است، این موضوع به وضاحت نشان میدهد که امارت اسلامی، حامی برقرار ساختن ثبات ملی و فرا ملی است بناءً خاک بی نم به دیوار نچسپیده است و شایعه پراکنی و فتنه انگیزی که همه از ماهیت آن می فهمند و دیگر کار ساز برای فتنه جویان و فتنه انگیزی سود نخواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *