افغانستان

وزارت شهرسازی و مسکن: کار پروژه‌های نیمه‌کاره از سر گرفته می‌شود

وزارت شهرسازی و مسکن از تکمیل شدن بیش از چهل درصد کار پروژه کشور قطر در شهرک خوشحال‌ خان کابل خبر می‌دهد.

وزارت شهرسازی و مسکن از تکمیل شدن بیش از چهل درصد کار پروژه کشور قطر در شهرک خوشحال‌ خان کابل خبر می‌دهد.
حمیدالله نعمانی سرپرست این وزارت در ادامه روند حساب دهی دولت به ملت، می‌گوید شماری از پروژهای که کار شان متوقف شده بود تفاهم‌نامه‌های جدیدی را برای آغاز دوباره کار آن به امضا رسانیده‌اند.
آقای نعمانی در این باره گفت: «پروژه نخست که از طرف قطر تمویل می‌شد تقریبا ۴ بلاک آن‌ها تکمیل شده است مسجد، مدرسه و مکتب نیز ساخته شد.»
وزارت شهرسازی و مسکن همچنان از آغاز پروژها در بخش ساخت و ساز شهرک جدید کابل خبر می‌دهد، می‌گوید که تلاش می‌ورزند تا از ساخت‌وسازهای غیر پلانی در کشور جلوگیری کنند.
سرپرست وزارت شهرسازی و مسکن افزود: «در حکومت پیشین تمام شما اگاه بودین که فساد زنجیریی در تمام ارگان‌های دولت موجود بود. و در بسیاری مواقع اتفاق افتاده است که انها از رشوت، واسطه و موقف سیاسی خود استفاده کرده و در بسیاری از جاهای خلاف پلان کار صورت گرفته.»
معین این وزارت همچنان از تطبیق بیست و هفت پلان‌ شهری و توپوگرافی در ولایت‌های گونه‌گون به شمول کابل در یک سال پسین خبر می‌دهد.
مدار علی کریمی بامیانی، معین وزارت شهرسازی و مسکن، گفت: «۲۷ پلان شهری برای مرکز و ولایات از جمله ماستر پلان، طرح پلان‌های جامه ملی، پلان‌های تفصیلی، پلان‌های منطقه‌یی، پلان‌های اصلاحی طرح و تهیه شده اند.»
این وزارت همچنان از فرمان رهبر امارت اسلامی برای ساخت و ساز سه‌صد منزل مسکونی برای قاضیان در ولایت هرات خبر می‌دهد.
وزارت شهرسازی و مسکن آمار می‌دهد که از میان بیش از شش صدو پنجاه شهرک سه صدو پنجاه شهرک تا کنون از سوی این وزارت به ثبت رسیده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *