سخن انیس

جوانان؛ سرمایه‌های بزرگ بشری استند

جوانان، یکی از سرمایه‌های تازه و بزرگ بشری ملت‌وکشور استند که از این منابع باید به درستی استفاده شود و استحصال خدمت صورت گیرد.

جوانان، یکی از سرمایه‌های تازه و بزرگ بشری ملت‌وکشور استند که از این منابع باید به درستی استفاده شود و استحصال خدمت صورت گیرد.
جوانان با نیروی جوانی و جوهر خداداد خویش می‌توانند کارهای بزرگی را انجام دهند و برای اعمار و آبادانی کشور نقش به‌سزایی داشته باشند.
جوانان در دیگر کشورها از نعمت سواد، تحصیلات عالی و رفاه برخوردار استند و همچنان هرکدام طبق لیاقت و شایستگی و تحصیلاتی که دارند در بخش‌های مختلفی ادارات دولتی و غیر دولتی، استخدام می‌شوند و به ملک‌وملت خود خدمت می‌نمایند.
اما دردا و دریغا که جنگ و تباهی و «انقلاب»ها در افغانستان، جوانان این کشور را از همه نعمت‌ها محروم ساخت و جمع کثیر جوانان از تعلیم و تحصیل بی‌بهره ماندند و جمع دیگری هم بنابر واسطه‌بازی‌های که در بیست سال اشغال در افغانستان حاکم بود، نتوانستند در ادارات دولتی، جذب شوند و در خدمت ملک‌وملت خویش قرار بگیرند.
بدبختانه این جوهرها، در چهاردهه و خصوصاً در بیست سال اشغال افغانستان توسط امریکا، ضایع شدند و هیچ‌گونه اهلیت و ظرفیت شان در نظر گرفت نشد.
حالا که با پیروزی امارت اسلامی افغانستان، گلیم فساد و واسطه‌بازی جمع شده است، باید غم جوانان کشور خورده شود و ازاین نیروی تازه و بزرگ بشری به وجه‌احسن استفاده صورت گیرد و آنان را در ساخت‌وساز کشور و در آبادی و شکوفایی ملک و سرزمین، نقش بسزایی داده شوند.
از یک طرف، کار و خدمت و تجربه؛ جوهر استعداد آنان را صیقل خواهد زد و از طرف دیگر ملک و سرزمین با جوهر تابنده و نیروی جوانی آنان، آباد و شکوفا خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *