افغانستان

کاهش کمک‌های غذایی سازمان ملل به سراسر جهان

یک مقام بلند رتبه سازمان ملل گفت که این سازمان به‌دلیل بحران بودجه مجبور است کمک‌های غذایی به میلیون‌ها تن در سراسر جهان از جمله افغانستان و سوریه را کاهش دهد.

یک مقام بلند رتبه سازمان ملل گفت که این سازمان به‌دلیل بحران بودجه مجبور است کمک‌های غذایی به میلیون‌ها تن در سراسر جهان از جمله افغانستان و سوریه را کاهش دهد.

آسوشیتدپرس به نقل از معاون اجرایی برنامه جهانی غذای سازمان ملل نوشت که کمک‌های غذایی، پرداخت‌های نقدی و کمک این سازمان به میلیون‌ها تن در بسیاری از کشورها به‌دلیل «بحران فلج‌کننده بودجه» کاهش می‌یابد.

به گزارش آسوشیتدپرس، این سازمان اکنون شاهد کاهش ۵۰ درصدی کمک‌های مالی است و گرسنگی حاد به سطوح بی‌سابقه‌ای رسیده است.

کارل اسکاو، معاون اجرایی برنامه جهانی غذا، در نشست خبری در روز جمعه (۶ اسد) گفت که دست‌کم ۳۸ کشور از ۸۶ کشوری که این سازمان در آن‌جا فعالیت می‌کند، قبلاً شاهد کاهش کمک‌ها بوده‌اند یا قرار است به‌زودی ارسال کمک‌ها به آنجا از جمله افغانستان، سوریه، یمن و غرب آفریقا کاهش پیدا کند.

او گفت که نیاز عملیاتی برنامه جهانی غذا ۲۰ میلیارد دالر برای رساندن کمک به همه نیازمندان است، اما بودجه کنونی این سازمان بین ۱۰ تا ۱۴ میلیارد دالر است که این مقدار نیز بودجه‌ای است که این سازمان در چند سال گذشته دریافت کرده بود.

اسکاو تصریح کرد: «ما همچنان بر اساس این هدف (۱۰ تا ۱۴ میلیارد) پیش می‌رویم، اما امسال فقط به نیمی از آن یعنی حدود ۵ میلیارد دالر رسیده‌ایم.»

به باور این مقام سازمان ملل، در سال ۲۰۲۱ و سال گذشته به‌دلیل همه‌گیری کووید-۱۹ و جنگ در اوکراین و پیامدهای جهانی آن، نیازهای بشردوستانه «از سقف [پیش‌بینی‌شده] گذشته است». به باور او، این نیازها همچنان در حال رشد است و محرک‌های آن هنوز وجود دارند، اما بر عکس ریشه‌های تامین بودجه در حال خشکیدن است.

او تاکید کرد که این بحران در سال ۲۰۲۴ حتی وحشتناک‌تر از امسال خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *