افغانستان

شرکت‌های هوایی امریکایی و اروپایی، پروازهای تجاری بر فراز افغانستان را از سر گرفتند

یک روزنامه هندی گزارش داده که شرکت‌های هوایی امریکایی و اروپایی پس از حدود دو سال تاخیر، پروازهای تجاری بر فراز افغانستان را از سر گرفتند.

یک روزنامه هندی گزارش داده که شرکت‌های هوایی امریکایی و اروپایی پس از حدود دو سال تاخیر، پروازهای تجاری بر فراز افغانستان را از سر گرفتند.

این شرکت ها بعد از پیروزی دو باره امارت اسلامی، به دلایل نگرانی های امنیتی پرواز های شان را بر فراز افغانستان متوقف کرده بودند و با تغییر جهت پرواز داشتند، اما حالا یک روز نامه هندی نوشته است که شرکت های هوایی امریکا و اروپا پرواز های عبوری شان را بر فراز افغانستان از سر گرفته اند که نشان دهنده اعتماد به امنیت موجود در افغانستان است.

تایمز آف اندیا گزارش داده که شرکت‌های هوایی امریکایی و اروپایی پس از حدود دو سال، پروازهای تجاری بر فراز افغانستان را از سر می‌گیرند.

بر بنیاد گزارش، اداره هوانوردی فدرال امریکا (FAA) این هفته به هواپیماهای امریکایی اجازه پرواز بر فراز افغانستان را داده‌است.

این روزنامه گزارش داده است که آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا (EASA) هم به خطوط هوایی کشورهای عضو این اتحادیه دستور مشابهی داده است.

گزارش افزوده که شماری از خطوط هوایی بزرگ اروپایی، از جمله آن‌هایی که از مسیرهای مهمی از هند می‌گذرند، در حال برنامه‌ریزی برای آغاز پروازها بر فراز افغانستان هستند.

این در حالی است که پروازهای خارجی پس از پيروزی دو باره امارت اسلامی افغانستان، از فراز کشور متوقف شده بود، مگر حالا که اعتماد به امنیت در افغانستان و کارایی نهاد های امارت اسلامی بیشتر شده است شرکت های مهم هوایی در جهان پرواز از مسیر افغانستان را ترجیح میدهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *