سخن انیس

مُحرّم در سایه‌ امنیت

محرّم در گذشته‌ها و به ویژه در بیست سال اشغال و دوره‌ی‌ سیاه جمهوریت، با بدامنی مواجه شده و با خطرات و خشونت زیادی سپری می‌گردید.

محرّم در گذشته‌ها و به ویژه در بیست سال اشغال و دوره‌ی‌ سیاه جمهوریت، با بدامنی مواجه شده و با خطرات و خشونت زیادی سپری می‌گردید.

همه به یاد دارند که در چند سال اخیر جمهوریت، مراسم سالروز شهادت حضرت حسین(رض) بارها مورد آماج قرار گرفت و تکفیری‌هایی که با استخبارات حکومت جمهوریت همسویی داشتند، در این روز حملات مرگبار و خونینی را در منصه‌ی اجرا می‌گذاشتند.

اما با پیروزی امارت اسلامی افغانستان، جلو این خشونت و بدامنی کاملاً گرفته شد و این مراسم اینک در سایه‌ی امنیت و فضای کاملاً آرام برگزار می‌گردد، عزاداران با خاطر آرام به عزاداری می‌پردازند و مراسم مذهبی خویش را به وجه احسن به انجام می‌‌رسانند.

در دوره‌ی جمهوریت؛ چندین بار مردم افغانستان و جهان، شاهد حملات مرگبار و خونینی در تکایا، زیارتگاه‌ها و مراکز مراسم عزاداری بودند که حمله‌ی خونین در زیارت ابوالفضل در قلب کابل از نمونه‌‌های بارز آن است.

در زیارت کارته‌ی سخی کابل، شهر مزار شریف و نقاط دیگر کشور نیز در عاشورا حملاتی صورت می‌گرفت که تلفاتی نیز در پی داشت.

اما به نصرت پروردگار و تلاش نیروهای امنیتی کشور حالا امنیت، صددرصد تأمین گردیده است و مراسم عزاداری و عاشورا با بهترین وجه سپری می‌شود و خصوصاً مراسم امسال که الحمدلله در فضای کاملا امن سپری شد و بدون مشکل امنیتی به پایان رسید.

باید همه بدانند که امارت اسلامی افغانستان، به رسوم مذهبی برادران اهل تشیع ارج می‌گذارد و برای تأمین امنیت این‌گونه مراسم، تلاش همه‌جانبه می‌نماید.

ار سوی دیگر امروز ملت افغانستان؛ شدیداً ابراز خرسندی و سپاس می‌کنند که امنیت و آرامش در کشور تأمین است و مردم با خاطر آرام به کارو بار روزمرّه و سیروسیاحت می‌پردازند و همچنان به اجرای مراسم مذهبی و دیگر مراسم، بدون دغدغه و تشویش اشتراک می‌ورزند.

امنیت و آرامش؛ نعمت بزرگ الهی است، ما شهروندان کشور باید همه برای بقا و دوام این نعمت رنگین بکوشیم، این گوهر گران‌بها را حفظ نماییم و همچنان برای آبادی و شکوفایی افغانستان عزیز با کمال حسن نیت و دل‌سوزی تلاش بورزیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *