گزارش

آغاز برنامه حسابدهی حکومت به ملت

برنامه حسابدهی حکومت به ملت روز یکشنبه اول اسد با حضور مقامات بلندپایهء حکومتی در مرکز  اطلاعات و رسانه‌های افغانستان افتتاح گردید.

برنامه حسابدهی حکومت به ملت روز یکشنبه اول اسد با حضور مقامات بلندپایهء حکومتی در مرکز  اطلاعات و رسانه‌های افغانستان افتتاح گردید. از طریق این برنامه که قرار است تا یک ماه آینده ادامه داشته باشد، وزارت اقتصاد اولین اداره‌ای‌ بود که کارکردها و دستاوردهای یک ساله خود را با رسانه‌ها و مردم شریک کرد.

وزارت اقتصاد در نخستین روز برنامه حسابدهی حکومت، کارکردها و دستاوردهایش را با مردم و رسانه‌ها شریک کرد.

داکتر عبدالواسع، رییس دفتر ریاست الوزراء می‌گویدکه هدف از برگزاری این برنامه، جلب اعتماد مردم و ارائه شفافیت کار حکومت است.

“از تمام ادارات حکومتی می‌خواهیم که با اخلاص کامل گزارش‌های شان را ارائه کنند و از رسانه‌ها می‌خواهیم که در پوشش خبری این برنامه با ما همکار باشند.”

وزارت اقتصاد اولین اداره حکومتی است که امروز دستاوردهای یک ساله خود را در مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت با رسانه‌ها و مردم شریک کرد.

دکتور عبداللطیف نظری، معاون مسلکی وزارت اقتصاد می گوید که راهکار اقتصادی حکومت مطابق با نظریه خودیاری است، یعنی از ظرفیت داخلی برای رشد و توسعه اقتصادی استفاده کرده و به کمک‌های کشورهای بیرونی متکی نمی‌باشد.

“در کاهش قیمت‌ها ما اقدام جدی نمودیم و مهمترین نیاز ما مواد غذایی و سوختی بود که اکنون شاهد کاهش قیمت نفت و گاز اسیتم. هرچند به هدفی که داشتیم بنابر مشکلات جهانی نرسیدیم، اما به توسعه و رشد اقتصاد منحیث یک مؤلفه مهم مسئولیت بخشی، توجه کردیم.”

در این برنامه مفتی عبدالسلام اشرفی رییس انسجام مؤسسات غیر دولتی وزارت اقتصاد، گفت که دریک سال گذشته فعالیت تمام مؤسسات خارجی و داخلی در چارچوب یک ستراتیژی مشخص تنظیم شده تا مطابق آن در بخش‌هایی که مردم نیاز جدی دارند،  فعالیت کنند.

“در بخش ثبت و راجستر مؤسسات به‌خصوص ثبت اموال منقول و غیر منقول، سهولت‌هایی ایجاد شده که قبلا نبوده است.”

همچنان عبدالرحمن حبیب، سخنگوی وزارت اقتصاد کارکردهای این وزارت را شامل انسجام مؤسسات خارجی، توجه بیشتر به سرمایه‌گذاری، ارزیابی مؤسسات داخلی و ارتقای ظرفیت تخنیکی و مسلکی کارمندان عنوان کرده و افزود:”در سال جدید به تعداد 376 مؤسسه جدید ثبت شده است که از آن جمله 355 مؤسسه داخلی، 21  مؤسسه خارجی می‌باشند. اکنون در مجموع 2 هزار و393 مؤسسه فعالیت دارد که از آن جمله 2هزار و 121 مؤسسه داخلی می‌باشند. راپور3 هزار و 537 پروژه به ارزش 1 ملیارد و 647 ملیون دالر، توسط مؤسسات به وزارت اقتصاد ارائه شده است.”

برنامه حسابدهی که به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت، مسئولین ارگان های مختلف حکومتی گزارش فعالیت‌ها و دستاوردهای یک ساله شان را در آن ارائه خواهند کرد.

گفتنی است که “پروسه حسابدهی حکومت به ملت” 17 سال پیش بربنیاد فرمان رییس جمهور آن وقت(حامد کرزی) آغاز شد و مطابق آن اداره‌های حکومتى کارکردهای سالانه شان را با رسانه‌ها شریک می‌کنند.                  ثناءالله عاطف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *