افغانستان

توقف موقت برخی فعالیت‌های کمیته سویدن در افغانستان

کمیته سویدن برای افغانستان اعلام کرده است که براساس تصمیم امارت اسلامی، برخی از فعالیت‌های خود را به گونۀ موقت متوقف کرده است.

کمیته سویدن برای افغانستان اعلام کرده است که براساس تصمیم امارت اسلامی، برخی از فعالیت‌های خود را به گونۀ موقت متوقف کرده است.

پس از اهانت به قرآن کریم از سوی یک فرد عراقی در سویدن، امارت اسلامی در بیستم  سرطان تمام فعالیت‌های کمیته سویدن را در افغانستان ممنوع اعلام کرد.

اکنون کمیته سویدن با نشر یک اعلامیه گفته است که  پس از تصمیم امارت  اسلامی، برخی از فعالیت‌های خود را در افغانستان به‌گونۀ موقت متوقف کرده است.

دراعلامیه گفته شده است که کمیتۀ سویدن برای افغانستان، برتعهد خود به حمایت از افغان‌ها پابند است و تلاش خواهد کرد تا دوباره اجازه فعالیت گرفته و به کمک به مردم افغانستان ادامه دهد.

کمیته سویدن می‌افزاید که در یک سال گذشته 2.5 میلیون بیمار را تنها در ولایت‌های میدان وردک و نورستان تداوی کرده و 133 هزار کودک در مکتب‌های که از سوی این کمیته حمایت می‌شوند مشغول تعلیم استند.

این کمیته همچنان از کمک با بیش از20 هزار معلول و فراهم کردن زمینۀ کار برای  8 هزار تن در 18 ولایت کشور سخن می‌زند.

این در حالی است که پیش از این امارت اسلامی گفته بود، تازمانی‌که سویدن درمورد اهانت به قرآن کریم عذرخواهی نکند،‌ اجازه هیچ‌گونه فعالیت را در افغانستان ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *