افغانستان

سخنرانی ملا‌برادر‌آخند در دومین نمایشگاه ملی و بین المللی امام ابوحنیفه«رح»

ملا عبدالغنی برادر آخند معاون اقتصادی ریاست الوزراء در محفل افتتاحیه دومین نمایشگاه ملی و بین المللی امام ابوحنیفه(رح) اشتراک و سخنرانی نمود.

ملا عبدالغنی برادر آخند معاون اقتصادی ریاست الوزراء در محفل افتتاحیه دومین نمایشگاه ملی و بین المللی امام ابوحنیفه(رح) اشتراک و سخنرانی نمود.

ملا برادرآخند حین سخنان خود برای شرکت کنندگان گفت، نمایشگاه ها، تولیدات صنعتی و زراعتی را در یک کشور به مردم معرفی می کند و حکومت ها نیز جهت بازاریابی در داخل و خارج از کشور دست به راه اندازی نمایشگاه ها می زنند. امارت اسلامی نیز به خاطر شناخت هرچه بیشتر تولیدات صنعتی و محصولات زراعتی در داخل و خارج از کشور سلسله براه اندازی نمایشگاه ها را آغاز نموده است.

ملا برادرآخند با در نظرداشت اهمیت نمایشگاه‌ها گفت، که بعد از رویکار آمدن امارت اسلامی این بزرگترین نمایشگاه است، که محصولات گونه گون صنعتی و زراعتی را در اضافه‌تر۶۰۰ غرفه به نمایش گذاشته است. محترم ملا صاحب افزود، در این نمایشگاه سازمان شانگهای نیز در خواست اشتراک نموده که امارت اسلامی این اقدام سازمان یاد شده را تحسین و استقبال می کند.

ملا عبدالغنی برادر آخند گفت که با حاکمیت امارت اسلامی با تأمین امنیت سراسری زمینه خوبی برای سرمایه گذاری و استخراج معادن نسبت به هر وقت دیگر مساعد گردیده که ناشی از آن افغانستان تازه وارد مرحلۀ احیایی مجدد گردیده است.

معاون اقتصادی ریاست الوزراء به کشور های آسیای مرکزی و جنوبی اطمینان داد که افغانستان برای ترانزیت راه امن است و در این بخش ضمن به میان آوردن سایر سهولت ها بازسازی شاهراه ها را هم آغاز نموده، که مثال خوبی آن افتتاح امور بازسازی شاهراه سالنگ و کابل- کندهار در این اواخر است.

ملا عبدالغنی برادر آخند پیرامون انکشاف تجارت و مشکلات تجاری در داخل کشور گفت، که در گذشته نزدیک به همین هدف اتاق تجارت ولایت ارزگان و زابل را افتتاح نموده است و به اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان هدایت داده که در ولایت بغلان هم هرچه عاجلتر اتاق مذکور ایجاد و تشکیل لازم برایش فراهم گردد. معاون اقتصادی ریاست الوزراء از کافه‌ای سرمایه گذاران افغان و خارجی دعوت به عمل آورد که بیایند و در افغانستان سرمایه گذاری نمایند.

ملابرادرآخند علاوه نمود که امارت اسلامی به سرمایه گذاران خارجی اطمینان میدهد که از تمامی آن امتیازاتی برخوردار می باشند که به سرمایه گذاران افغان داده می شود. دومین نمایشگاۀ ملی و بین المللی امام ابوحنیفه (رح) به حمایت امارت اسلامی از طرف اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان به هدف بازاریابی محصولات و تولیدات افغانی، حمایت از سرمایه گذاری ملی، فراهم نمودن روابط میان تاجران ملی و بین لمللی، معرفی تولیدات و محصولات داخلی برای شهروندان راه اندازی گردیده است،که محصولات و تولیدات مختلف زراعتی، ساختمانی، صنایع دستی، وسایل طبی، ادویه و… در صدها غرفه به نمایش گذاشته شده است. قابل یاد آوریست که در این نمایشگاه علاوه از صنعتکاران داخلی، صنعتکاران ایران، ترکمنستان، ترکیه، پاکستان و شماری از کشور های دیگر تولیدات خویش را به نمایش گذاشته اند. دومین نمایشگاه ملی و بین المللی امام ابوحنیفه (رح) از ۲۵سرطان آغاز و تا ۳۱ ام همین ماه سال روان خورشیدی ادامه خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *