افغانستان

برنامه جهانی خوراک:بیش از ۱۲ نهاد به افغانستان کمک بشردوستانه کرده‌اند

برنامه جهانی خوراک می‌گوید که بیش از ۱۲ کشور و نهاد‌های مدد‌ رسان در سال روان میلادی کمک‌های نقدی و خوراکی را به افغانستان انجام داده‌اند.

برنامه جهانی خوراک می‌گوید که بیش از ۱۲ کشور و نهاد‌های مدد‌ رسان در سال روان میلادی کمک‌های نقدی و خوراکی را به افغانستان انجام داده‌اند.

این نهاد همچنان می‌افزاید که در اوضاع کنونی میلیون‌ها تن در خطر گرسنگی قرار دارند و برای رسیدگی به نیازمندان به یک میلیارد دالر نیاز است.

فلیپ کروف، مسئول ارتباطات برنامه جهانی خوراک، گفت: «امسال و این زمستان نیز مانند سال گذشته و سال‌های قبل از آن برای ارایه کمک‌ها به مردم افغانستان مهم است. برنامه جهانی خوراک در افغانستان برای ادامه عملیات اضطراری و کمک به خانواده‌ها در سرتاسر این کشور و برای زنده ماندن و نجات جان مردم آنان در زمستان پیش‌رو، به ۱میلیارد دالر امریکایی نیاز فوری دارد.»

در همین حال، وزارت اقتصاد از تمامی نهاد‌های امداد‌رسانی می‌خواهد تا در بخش‌های کاریابی برای شهروندان کشور سرمایه‌گذاری کنند.

عبدالرحمن حبیب، سخنگوی وزارت اقتصاد، گفت: « تمام مساعدت‌های بشری جامعه جهانی برای چرخش اقتصادی و مبارزه با ناامنی غذایی موثر بوده و حمایت از برنامه‌های انکشافی و تمرکز به سکتورهای اشتغالزایی و تولیدی از طرف جامعه جهانی سبب کاهش تدریجی میزان فقر و رشد پایدار اقتصادی خواهد شد.»

شماری از باشند‌گان کابل می‌گویند که فقر و بی‌کاری سبب شده تا افغانستان بیش‌تر از هر زمانی دیگر نیاز به کمک‌های بشردوستانه داشته باشد.

طالب، باشنده کابل گفت: «به مردم فقیر باید کمک شود. در قریه‌ها ولسوالی ‌و در شهر باید به نیازمندان رسیدگی شود.»

فخرالدین باشنده دیگر کابل گفت: «۹۰ درصد مردم ما زیر خط فقر زندگی می‌کنند و یک مشکل اساسی توزیع ناعادلانه کمک‌ها به مردم است و دوم موضوع بیکاری است.»

پیش از این، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در گزارشی گفته بود که نزدیک به بیست میلیون تن در افغانستان که ۴۴ درصد جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهد به غذای کافی دست‌رسی ندارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *