جهان

ایران به خاطر سوزاندن قرآن در سویدن، اعزام سفیر خود به آن کشور را به تأخیر انداخت

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجهٔ ایران،‌ گفته که کشورش در اعتراض به سوزندان نسخه‌ای از قرآن در بیرون یک مسجد در استکهلم،‌ پایتخت سویدن، از فرستادن سفیر جدید خود به آن کشور اجتناب خواهد کرد. وی در تویتی نوشته است:

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجهٔ ایران،‌ گفته که کشورش در اعتراض به سوزندان نسخه‌ای از قرآن در بیرون یک مسجد در استکهلم،‌ پایتخت سویدن، از فرستادن سفیر جدید خود به آن کشور اجتناب خواهد کرد. وی در تویتی نوشته است: «علی‌رغم پایان مراحل اداری، فعلاً روند اعزام سفیر به سوئد به علت اقدام دولت این کشور در صدور مجوز جسارت به ساحت قرآن‌کریم متوقف شد.» با آنهم امیرعبداللهیان مشخص نکرده است که اعزام سفیر خود به سویدن را تا چه زمانی به تعویق خواهد انداخت.»

یک مرد در سویدن چهارشنبهٔ گذشته ۲۸ جون و در نخستین روز عید قربان،‌ یک نسخۀ قرآن را در برابر مسجد جامع شهر استکهلم، پایتخت سویدن، به آتش کشید.پولیس سویدن این مرد را به تحریک علیه یک گروه قومی یا ملی متهم کرده است. فردی که نسخهٔ قرآن را آتش زده، در مصاحبه‌ای با یک روزنامه خود را پناهندهٔ‌ عراقی معرفی کرده است.

همه جهان‌اسلام اهانت به کتب‌آسمانی وقرآنکریم را قویاً محکوم می‌کنند. اجازه دادن در اهانت به مقدسات دينی و قرآن‌کریم با هر توجیهی از سوی سويدن پذیرفته نیست. دموکراسی و آزادی خواندن این رفتارها، فقط و فقط مشوق تروریسم و افراط‌گرایی

است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *