افغانستان

رئیس بانک ملی خون: در سال گذشته برای بیش از ۳۰۰ هزار تن خون اهدا شده است

همزمان با روز جهانی اهدای خون، رئیس بانک ملی خون افغانستان گفته است که در یک سال گذشته، ۱۰۷ میلیون سی سی خون در کشور جمع آوری و برای بیش از ۳۰۰ هزار فرد نیازمند نیز خون اهدا شده است.

همزمان با روز جهانی اهدای خون، رئیس بانک ملی خون افغانستان گفته است که در یک سال گذشته، ۱۰۷ میلیون سی سی خون در کشور جمع آوری و برای بیش از ۳۰۰ هزار فرد نیازمند نیز خون اهدا شده است.

داکتر محمد سادات، رئیس بانک ملی خون در مراسم تجلیل از روز جهانی اهدای خون در کابل گفته است که در یک سال گذشته یعنی از ۲۴ جوزا سال گذشته تا کنون بیشتر از ۱۰۷ میلیون سی سی خون جمع آوری شده و برای بیش از ۳۰۰ هزار فرد نیازمند       خون اهدا شده است.

وی افزوده که برای نجات هموطنان مردم باید داوطلبانه خون اهدا کنند.

آقای سادات گفته است که در حال حاضر در ۳۴ ولایت کشور ۱۰۴ مرکز بانک خون به همکاری سازمان صحی جهان فعال است و گروپ های خون متفاوت در دسترس مریضان نیازمند به خون، قرار داده می شود.

رئیس بانک ملی خون اضافه کرده است که بیماران زیادی اند که به خون نیاز دارد و بانک ملی خون در کشور یگانه منبع تمویل نیازمندان است، این بانک با راه اندازی برنامه های تبلیغاتی تلاش دارد که هموطنان را ترغیب کند که خون بدهند تا زندگی یک هموطن نیازمند نجات پیدا کند.

به نقل از آژانس باختر ، داکتر امان الله ارغندیوال، عضو بانک ملی خون گفته است: درحال حاضر شماری زیادی از هموطنان ما برای اهدای خون به این بانک مراجعه می کنند و تعداد هم از طریق مرکزهای سیار، خون اهدا می کنند.

وی افزوده: اکثراً بیماران گروپ خونی منفی برای دریافت خون دچار مشکل می شوند، دارندگان چنین گروپ های خون باید بیشتر متوجه باشند و بیشتر به فکر اهدای خون برای نیازمند باشند.

وی همچنین اضافه کرده است: اهدای خون از سوی افراد صحتمند هیچگاه عامل نگرانی بوده نمی تواند، هر شخص سالم در وجود خود از  ۵ تا  ۶ لیتر خون دارد و  با اهدای ۱۰۰ تا ۵۰۰ سی سی خون، هیچ تغییر منفی در وجود خون دهندگان نمایان نمی‌‎شود و هیچگاه دچارضعف و کم خونی نمی شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *