اجتماعی

خدمات شاروالی در پرتو ایام عید قربان

عید قربان از حضرت ابراهیم و اسماعیل تا دوران ما همواره به عنوان یک سمبول قهرمانی فدا کاری تسلیمیت رسیده است عید قربان مانند رفتن لشکریان به جنگ با تکبیرهای دسته جمعی فرا میرسد ولوله های آن به هر سوی طنین می افگند.

نویسنده: پوهنمل انورالحق «نورزی»
عید قربان از حضرت ابراهیم و اسماعیل تا دوران ما همواره به عنوان یک سمبول قهرمانی فدا کاری تسلیمیت رسیده است عید قربان مانند رفتن لشکریان به جنگ با تکبیرهای دسته جمعی فرا میرسد ولوله های آن به هر سوی طنین می افگند.
در عید قربان خانه ها ، کوچه ها، مساجد ، مناره ها ، کوه ها وسنگ ها با صدای تکبیرها به لرزه درمی آید وناله سرمیدهند.
آنگاه که تمجید های برخاسته از منارها با نغمه های سحر انگیز شان موج زمان به درون خانه های مان می آید وانعکاس می یابد ده و قریه ، شهر و قصبه با مدمد ها وفوران میزند و مثل میدان حساب کتاب اندیشه و امید را باز تاب دهد.
مزدلفه ومینا به تپ وتلاش حاجیان به جنب و جوش می آید کعبه به مانند نبض زمانی که سینه های شان در آتش حسرت سوخته وتشنه غفران اند میزند وهمه این صدا ها ونفس ها همچو آه وفغان گرامی ترین بندگانی که در پیش گاه خداوند (ج) به عبادت صف بستند می رود و به دروازه های آن سوی عالم فانی تکیه میزند باشنیدن ولمس نمودن صدا های سحر انگیزی که از هرجای به سوی خداوند (ج) برخاسته است با نسیب بهشتی که شوق وطرب به دلهای ما آورده است این احساس به ما دست میدهد که گویا در روز های خوش عید و عبادت اکسیرحیات بخشی می نوشیم وقتی ما در روز های عید ودر اقلیم فرح بخش دین و عادت های مشروع و با عبادت های مان حض می بریم ودر واقع احساس می‌کنیم که به زندگی نوین دست یافته و ابدیت کسب نموده ایم.
بعضاَ هم تمجیدها و آذان هایکه از منارها برخاسته اند وتکبیر وتلاوت هایی که مساجد را در نور دیده و به چهارطرف پروبال گشوده اند و پژواک هایکه این صداهای ملکوتی در وجدان ها به وجود آورده مخصوصاَ در اثنای صبح با تکبیر هایی که تقریباً در هرجا زبان وشیوه عمومی است پنهان ترین اندیشه ها و گرامی ترین باورهای مانرا با یک صدای بسیار بلند ورسا اعلام می داریم.
لذا ما با این احساس وعواطف از همه حدود و گردنه ها میگذریم و با پیراسته شدن از هرنوع خود غمی ها وخود اندیشی های مان اریکه و تخت خود را بر افق قلب و روح نصب می‌کنیم و خاکسترهای مربوط را به دنیای جسم بدن را به راست و چب باد می‌دهیم.
در پرتو آن آتش و حرارت و نور به این هستی جدید مان سلام و درود می فرستیم و گل های تبسم را به بخت واقبال مان نثار میداریم.
بناءً با محتویات فوقانی در کشور معمولاً وظایف بس سنگین به شاروالی ها وپولیس محول می‌گردد تدابیر پاکی وصفای شهر وتأمین امنیت که جز لاینفک ادارات شاروالی ها در ایام عید سعید اضحی وذبح قربانی از ملتی با احساس می طلبد تا ایام خجسته عید را با یک شهر پاک و یک محیط زیست باهمی که هیچ نوع آلودگی از هوای ناپاک به ملاحظه نرسد استقبال نماییم فضای پاک وشاداب سرسبزی و فضای امنیت را نیز با سرور شادمانی احساس می‌کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *