افغانستان

نشست بزرگ مردمی در تالار لویه‌جرگه برگزار گردید

نشست بزرگ مردمی زیر عنوان«استحکام نظام اسلامی و وحدت ملی» با حضورِ مقامات بُلند پایه‌ی امارت اسلامی، علما و بزرگان ۷ ولایت مرکزی کشور برگزار گردید. در این نشست بزرگ مردمی بزرگان و علمای ۷ ولایت کشور حضور داشتند و نظام اسلامی را‌ آرمان و آرزوی دیرینه‌ی ملت دانسته که اکنون شاهد آن در کشور هستند.

نشست بزرگ مردمی زیر عنوان«استحکام نظام اسلامی و وحدت ملی» با حضورِ مقامات بُلند پایه‌ی امارت اسلامی، علما و بزرگان ۷ ولایت مرکزی کشور برگزار گردید. در این نشست بزرگ مردمی بزرگان و علمای ۷ ولایت کشور حضور داشتند و نظام اسلامی را‌ آرمان و آرزوی دیرینه‌ی ملت دانسته که اکنون شاهد آن در کشور هستند.

مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزراء امارت اسلامی افغانستان در برنامه بزرگ مردمی گفت: «جای خرسندی است که آرمان و آزو‌ی بیست ساله‌ی مجاهدین ما در کشور تحقق یافته است»

این مقام امارت اسلامی افغانستان اشاره نمود که در شکست ناتو و آمریکام تمام مردم مسلمان افعانستان سهم داشتند: «در شکست آمریکا وناتو و اشغال  بیست ساله، ملت متحد و مسلمان افغانستان سهم داشتند و به اشغال نقطعه‌ی پایان دادند.»

این‌ بزرگان نیز اشاره نمودند که در بیست سال گذشته ۳۴ میلیون هموطن ما، توسط یک مُشت انسانهای خود فروخته شده گروگان بودند که مردم را نمی‌گذاشتند تا در برابر بی عدالتی  صدای شانرا بُلند نمایند. این بزرگان همچنان گفتند که اتحاد و همبستگی ملت مسلمان افغانستان باعت استحکام نظام اسلامی می‌شود که باید همه در راستای وحدت ملی کار نمایند تا ما بتوانیم نظام اسلامی خود را استحکام بخشیم. بزرگان در برنامه نیز اشاره نمودند که اکنون امنیت در سرتاسر افغانستان وجود دارد و شهروندان می توانند به تمام ولایات کشور آزادانه سفر نمایند. بزرگان همچنان اشاره نمودند که تمام اقوام کشور در فضای امنیت بدون تبعیض مذهبی و قومی به‌سر می‌برند و حتا مردم اهل تشیع برنامه‌های مذهبی شانرا در تمام ولایات کشور در فضای امنیت برگزار می‌نمایند.

علمای و بزرگان نیز اشاره نمودند که حقوق زنان در کشور تامین است چون به باور اینها اکنون در کشور جنگ‌ نیست و ما شاهد نیستیم که زنان بیوه شوند و مادران فرزندان شانرا از دست بدهند.

آنان نیز اشاره نمودند که زنان و کودکان در غزه کُشته می شوند و حقوق زنان آنجا زیر پاه می‌شود و اما نهاد های بین‌المللی صدای شانرا بخاطر حقوق زنان و کودکان غزه بُلند نمی کنند و اما می‌گویند زنان در افغانستان حقوق ندارند.

شیخ محمد خالد حنفی سرپرست وزارت امر به معروف و نهی از منکر در این نشست بزرگ مردمی گفت:

«در بیست سال گذشته مجاهدین روی دو هدف جهاد را شروع نمودند؛ یکی گرفتن استقلال کشور از اشغال گران و دومی ایجاد نظام اسلامی که ما مجاهدین زیادی را بخاطر احقاق این دو هدف در زمان جهاد از دست دادیم.»

وی نیز اشاره نمود که در دوسال گذشته جهاد بالای مافرض بود که کشور را از اشغال خلاص نماییم اکنون اما برای ما فرض است که در استحکام نظام اسلامی همه تلاش نماییم.

این مقام امارت اسلامی نیز از دستاورد‌های امارت اسلامی اشاره نمود که در دو نیم سالِ گذشته رهبری امارت اسلامی توانست که  تمام گداها و معتادین را از جاده‌های شهر کابل و ولایات کشور جمع‌آوری نماید و اکنون معتادین کشور در ورکشاپ‌ها مشغول فراگیری تعلیم هستند.

حنفی همچنان اشاره نمود که ساخت‌ وسازِ سرک‌ها و چهار راه های کابل و همچنان در ولایات کشور این همه از برکت امارت اسلامی افغانستان است.

از سوی دیگر  ملا محمد یعقوب مجاهد وزیر دفاع امارت اسلامی افغانستان، در این نشست بزرگ مردمی گفت:

«جوانان زیادی را بخاطر روی کار آمدن امارت اسلامی از دست دادیم و اکنون تنها با اتحاد و همبستگی می توانیم که در استحکام امارت اسلامی کار نماییم.»

وزیر دفاع امارت اسلامی نیز  اشاره نمود که ما نباید اجازه دهیم که در بین اقوام کشور با تبلیغات منفی نقاق ایجاد گردد. وی با اشاره به آیات قرآن کریم علاوه نمود که وجود اقوام مختلف بخاطر شناخت یک‌دیگر است و در نزد الله کسی بهتر است که تقوا دارد. وزیر دفاع نیز اشاره نمود که علمای مکلف هستند که در تمام ولایات برای اتحاد و همبستگی کشور تلاش نمایند.

وی نیز اشاره نمود که بزرگان ما در زمان جهاد در برابر شوری مبارزه کردند همان گونه که مجاهدین در بیست سال گذشته در برابر امریکا وناتو مبارزه نمودند.

قابل یاد دهانی است که این برنامه به ابتکارِ وزارت امور سرحدات، اقوام و قبایل برگزار گردید که بزرگان و علمای  ۷ ولایت مرکزی کشور اشتراک داشتند و حمایت شانرا در قسمت استحکام نظام امارت اسلامی افغانستان اعلام نمودند.

ببرک قیومی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *