افغانستان

منع رفت و آمد موترهای دست راست در نیمروز

اداره ترافیک نیمروز می‌گوید، پس از این به موتر‌های دست راست بدون اسناد، اجازه رفت و آمد در این ولایت داده نمی‌شود.

اداره ترافیک نیمروز می‌گوید، پس از این به موتر‌های دست راست بدون اسناد، اجازه رفت و آمد در این ولایت داده نمی‌شود.
به گفته مسئول این اداره، در یک برنامه کوتاه مدت، به یک‌هزار و۴۵۰ موتر دست راست در نیمروز، اسناد قانونی توزیع کرده‌اند. سمیع الله جبیر، مدیر ترافیک نیمروز، گفت:«از مردم عام چنین خواستی را داریم که موتر‌های خود را در کوتاه مدت بیایند و به مدیریت ترافیک مراجعه کنند و موتر‌های خود را ثبت کنند، چون پروسه کوتاه است و اگر پروسه پایان یابد، احتمال امر توقف موتر‌ها وجود دارد.»
عبدالقدوس که برای ثبت موترش به اداره ترافیک در شهر زرنج مرکز نیمروز آمده می‌گوید که پس از بدست آوردن اسناد موترش، می‌تواند با خاطر آرام کار و رانندگی کند.
عبدالقدوس افزود: «این موتر‌ها که محصول و پلیت شود، برای مردم و ملت افغانستان خوب می‌شود. زیرا اگر حادثه شود، یا مشکلی پیش بیاید، می‌تواند که دولت همین موتر را شناسایی و پیدا کند.»
شماری از باشندگان نیمروز، ثبت و قانونی‌سازی اسناد این موتر‌ها را، در تأمین امنیت، اثرگذار می‌دانند.
ناصر، باشنده نیمروز، گفت: «ما بسیار خوشحال استیم از مدیریت ترافیک که برای موتر‌ها اسناد می‌دهد که جلو دزدی و تصادف‌ها گرفته می‌شود.»
عبدالغفار، باشنده دیگر نیمروز، گفت: «موتر‌ها را ثبت می‌کند، بخاطری تصادف‌ها، دزدی‌ها و این کار‌های غیر قانونی، می‌شود که در کنترل دولت قرار گیرد.»
این در حالی است که در سال‌های پسین، شمار موتر‌های دست راست و بدون اسناد، در بیش‌تر ولایت‌های کشور افزایش یافته و هنوز هم شماری زیادی این موتر، اسناد قانونی ندارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *