سخن انیس

۷ ثور، روز ننگین و آغاز بربادی افغانستان

در ۷ ثور سال ۱۳۵۷ ﻫ، ش. بود که کمونیستان داخلی با حمایت شوروی وقت، در کابل کودتا کردند و داود خان را با اعضای خانواده‌‌اش به قتل رساندند، حکومت آن را سرنگون و حکومت کمونیستی را جاگزین آن نمودند.

در ۷ ثور سال ۱۳۵۷ ﻫ، ش. بود که کمونیستان داخلی با حمایت شوروی وقت، در کابل کودتا کردند و داود خان را با اعضای خانواده‌‌اش به قتل رساندند، حکومت آن را سرنگون و حکومت کمونیستی را جاگزین آن نمودند.
کمونیست‌ها در افغانستان، دست به خشونت و بیداد بیش ازحد زدند و هزاران افغان‌ را مهاجر و آواره و هزاران تن دیگر را به جرم مسلمان‌بودن راهی زندان‌های جهنمی نمودند و اکثر آنان را با تعذیب و شکنجه‌‌ی شدید، به شهادت رساندند.
اما بالمقابل، ملت مجاهد و قهرمان اففانستان، دست به قیام‌های ملی زدند و برای سرنگونی حکومت کمونیستی و نابودی عقیده‌ی پوچ و باطل کمونیستی، به جهاد مسلحانه و فداکاری‌های بی دریغی پرداختند.
ملت قهرمان افغانستان، دیری نگذشت که حکومت کمونیستی را به دام نبردهای خونینی انداختند و ضربات جبران‌ناپذیری را در پیکرش وارد نمودند.
کمونیستان که به تنهایی با ملت مجاهد افغانستان، مقابله نتوانستند بالآخره قشون سرخ شوروی را به حمایت خویش خواستند و وطن را مستقیم به چنگال خونین خرسان قطبی، (روس‌ها) سپردند.
روس‌ها با بی‌رحمی‌ کامل به خشونت، جنگ و کشتار پرداختند و ملت فقیر و بیچاره‌ی افغانستان را در گودال تباهی، بربادی و بدبختی فرو بردند.
ملت افغانستان در این جنگ، با نیروی تادندان مسلح روسی و حکومت کمونیستی مواجه گردیده و وارد یک نبرد طاقت‌فرسا و جنگ نابرابر شدند.
اما این ملت سلحشور با قوت ایمان و نیروی غیرت و شجاعت در مقابل هزاران نیروی مجهز روسی و طیاره و تانک آنان مقاومت کردند و بالآخره روس‌ها نیز از مقابله با افغان‌های مجاهد خسته شدند و فرار را بر قرار ترجیح دادند.
همین بود که پس از خروج قشون شوروی از افغانستان، پایه‌های حکومت دست‌نشانده‌ی کمونیستی نیز متزلزل شد و عاقبت الامر حکومت داکتر نجیب که آخرین حکومت کمونیستی بود، نیز سرنگون گردید و مجاهدین در ۸ثور سال۱۳۷۱ﻫ، ش. وارد کابل شدند.
اما متاسفانه بنابر خودخواهی‌های برخی از رهبران جهادی، حکومت اسلامی که خواست ملت مجاهد بود، استحکام پیدا نکرد و تنش‌های داخلی رهبران جاه‌طلب، بالآخره منجر به جنگ‌های حزبی، تنظیمی، قومی و مذهبی گردید که بربادی بزرگی را در پی داشت و خسارات جبران‌ناپذیری را به ملک و ملت برجا گذاشت.
به هر تقدیر؛ آغاز بربادی و بدبختی افغانستان از کودتای ۷ثور آغاز گردید و تا بیش از چهل سال با شیوه‌های مختلفی ادامه پیدا کرد که با پیروزی امارت اسلامی افغانستان، آزادی و آرامی و نیک‌بختی نصیب ملت این سرزمین گردید.
در آخر ملت مجاهد افغانستان، کودتای ۷ ثور کمونیستی را روز ننگین در تاریخ افغانستان دانسته و آغازگران و عاملان بربادی کشور عزیز را نفرین می‌فرستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *