افغانستان

افزایش شمار مبتلایان ویروس کرونا در کابل

زلمی رشتین، رییس بخش کویید-19 شفاخانه افغان جاپان، می‌گوید که در دو هفته پسین، از میان ۲۱۳ تن که آزمایش داده‌اند، بیش از ۷۰ تن آنان به ویروس کرونا مبتلا شده بودند.

زلمی رشتین، رییس بخش کویید-19 شفاخانه افغان جاپان، می‌گوید که در دو هفته پسین، از میان ۲۱۳ تن که آزمایش داده‌اند، بیش از ۷۰ تن آنان به ویروس کرونا مبتلا شده بودند.
مسوولان در شفاخانه افغان-جاپان می‌گویند که شمار مبتلایان ویروس کرونا در هفته‌های پسین در کابل، افزایش یافته است.
بربنیاد آمارهای این شفاخانه، تنها در يک روز دست‌کم ۱۳ تن به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.
آقای رشتین، در این باره گفت: «در این روزها واقعات مثبت ما زیاد است، تقریباً روزانه چهل تست می‌کنیم که از میان آن چهل تا پنجاه فیصد آنان مثبت می‌باشند دیروز ۲۵ تست داشتیم که از میان آن ۱۳ تن آنان مثبت بود.»
شماری از پزشکان علت این افزایش را گرم شدن هوا، تجمع مردم در یک مکان و بی‌توجهی باشندگان کابل می‌دانند.
شیرین آغا ناصری، مسوول مراقبت‌های جدی شفاخانه افغان جاپان، گفت: «حفظ‌الصحه شخصی و محیطی خود را باید جدی مراعات کنند، از ازدحام جلوگیری کنند، چون در این موج که فعلاً آمده هیچ کس به دور نمی‌ماند اکثریت طفل‌ها را نیز گرفته چون ما در داخل شفاخانه طفل سیزده ساله مبتلا به کووید هم داریم.»
احمد وقاس سیزده ساله از سه روز بدینسو در شفاخانه افغان جاپان بستری است. پزشکان می‌گویند که او به بیماری کویید-19 مبتلا شده است.
احمد وقاس، کودک بیمار گفت: «روز شنبه مریض شدم. اول رفتیم شفاخانه اقصا پس از این رفتیم شفاخانه فرانسوی‌ها، حالا آمدم این جا. حالا کاملاً خوبم.»
بربنیاد آمارهای شفاخانه افغان-جاپان، شمار مبتلایان به ویروس کرونا نسبت به ماه حوت، چهل تا چهل و پنج در صد افزایش یافته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *