افغانستان

جلسه کابینه؛ طرح کمک های ماهانه به معلولین، بیوه‌ها و یتیمان تایید گردید

در ۳۰مین جلسه کابینه امارت اسلامی افغانستان طرح ترتیب شده از جانب وزارت شهداء و معلولین در مورد کمک‌های نقدی ماهانه به معلولین، بیوه‌ها و یتیمان تایید گردید.

در ۳۰مین جلسه کابینه امارت اسلامی افغانستان طرح ترتیب شده از جانب وزارت شهداء و معلولین در مورد کمک‌های نقدی ماهانه به معلولین، بیوه‌ها و یتیمان تایید گردید.
همچنان فیصله گردید که حقوق تقاعد و معلولیت معاش شمرده نمی‌شود، اما تمام ارگان های امارتی می‌توانند آنعده متقاعدینی که توانایی انجام کار را دارند، به طور بالمقطع و معلولین را بگونه رسمی استخدام نمایند.
این جلسه کابینه تحت ریاست رئیس الوزراء الحاج ملا محمد حسن آخند به تاریخ (۱۹ رمضان المبارک/۲۱حمل) برگزار گردید که پس از تلاوت قرآنکریم و سخنان مقدماتی بر اساس آجندا بحث صورت گرفت.
در جلسه به کمیسیون اقتصادی وظیفه سپرده شد تا موضوع اعلان تطبیق سروی های جیو فزیکی حوزه احتمالی هرات ( کشک- تیرپل) را بررسی و در مورد تصمیم اتخاذ نماید.
همچنان بعد از مشخص نمودن حیثیت حقوقی شرکت زراعتی و مالداری بوستان سبز و مفاهمه با سهمداران قبلی در مورد فعال نمودن آن اجراآت لازم را انجام داده؛ هر گاه سهمداران قبلی در رابطه مشکل دارند، با سایر شرکت‌ها مفاهمه نموده، نتیجه و یا طرح آن را به جلسه کابینه ارایه نماید.
همچنان تقاضای اداره ملی احصائیه و معلومات در مورد قیمت تذکره الکترونیکی (۵۰۰) پنجصد افغانی، تذکره کاغذی، توزیع مثنی و تایید آن (۲۰۰) دوصد افغانی، توزیع کارت تولد اطفال (۲۰۰) دوصد افغانی و از بزرگسالان (۵۰۰) پنجصد افغانی، توزیع تذکره های غیابی جدید یا مثنی و یا تاییدی آن (۲۰۰)دو صد دالر و توزیع کارت تولد غیابی (۲۰۰) دوصد دالر تایید گردید.
در این جلسه کابینه طرزالعمل ثبت کار خانه‌های خارجی و اقلام دوایی ترتیب شده از جانب اداره ملی دوا و غدا، تصویب و تاریخ (۲۰) ثور هجری شمسی در تقویم به نام روز ملی صادرات تصویب گردید.
جلسه کابینه با دعای خیر به پایان رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *