افغانستان

مولوی امیرخان متقی: بعضی از کشورها به دلیل ۲۰ سال جنگ با ما اقدام به رسمیت شناختن امارت اسلامی را نمی‌کنند

وزیر خارجه امارت اسلامی افغانستان می‌گوید که در حال حاضر سفارت‌خانه‌های کشورهای همسایه و بسیاری از کشورهای منطقه در کابل حضور و فعالیت دارند.

وزیر خارجه امارت اسلامی افغانستان می‌گوید که در حال حاضر سفارت‌خانه‌های کشورهای همسایه و بسیاری از کشورهای منطقه در کابل حضور و فعالیت دارند.
مولوی امیرخان متقی، در گفتگو تازه باDorar TV گفته است که امارت اسلامی با کشورهای همسایه داد و ستد تجارتی دارد و سفرای امارت اسلامی در کشورهای همسایه حضور داشته و همچنان سفرای کشورهای همسایه نیز در افغانستان حضور دارند، و همین خودش به رسمیت شناختن است ولی به گونه رسمی اعلام به رسمیت شناختن امارت اسلامی را نمی‎کنند.
وی دراین باره گفت:«تاهنوز اعلان رسمی صورت نگرفته است و این خود عوامل خود را دارد. شماری از کشورها زیر تاثیر بعضی از کشورها قرار دارند و یا بنا بر بعضی از نزاکت‌ها و مسایل دیگر اعلان رسمی نه کرده اند.»
مولوی متقی همچنان در باره دلیل دیگری به رسمیت نشناختن امارت اسلامی می‌گوید که در ۲۰سال گذشته ۵۰ کشور در افغانستان با امارت اسلامی جنگیدند و خسارات مالی و جانی را متحمل شدند، «به همین خاطر طبیعی است که مسأله به رسمیت شاختن افغانستان برای شان کمی زمان‌گیر خواهد بود.»
به گفته وی همچنان شماری دیگری از کشورها هم هستند که شاید بعضی از ملاحظات داشته باشند ولی خوشبختانه تعامل شان با امارت اسلامی به گونه رسمی می‌باشد.
وزیرخارجه می‌گوید که امارت اسلامی افغانستان امیدوار است که در این قسمت پیشرفت‌هایی صورت گیرد.
متقی گفت:«شما شاهد هستین که دراین اواخر ما شماری از سفارتخانه‌ها را فعال نمودیم و این مسأله به رسمیت شناختن رفته رفته بلاخره حل خواهد شد.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *