افغانستان

دیدار لوی سارنوال با معاون سفیرایران  در کابل

لوی سارنوال امارت اسلامی افغانستان با معاون سفیر ایران در کابل دیدار و درباره‌ همکاری‌های قضایی و حقوقی میان دو کشور بحث و گفتگو کرده است.

لوی سارنوال امارت اسلامی افغانستان با معاون سفیر ایران در کابل دیدار و درباره‌ همکاری‌های قضایی و حقوقی میان دو کشور بحث و گفتگو کرده است.

طبق خبرنامه‌‌ی منتشرشده از سوی سفارت ایران در کابل، سید حسن مرتضوی به تاریخ ۱۳ حمل با مولوی شمس‌الدین پهلوان دیدار و پیرامون موضوعات قضایی و حقوقی فی‌مابین دو کشور گفتگو کرده‌اند.

لوی سارنوال کشور در این دیدار با اشاره به سفر اخیر خود به کشور ایران گفت: «سفر به ایران و توافقات انجام شده میان طرفین مثبت و گامی رو به جلو برای حل برخی مسایل حقوقی و ‌قضایی میان ایران و افغانستان از جمله مشکلات پیش آمده برای شهروندان افغان در ایران بود.»

آقای شمس‌الدین پهلوان در ادامه از تلاش و همکاری ایران برای آزادی ۸۵۷ زندانی تبعه افغان قدردانی کرد و خواستار ادامه روند بررسی پرونده‌های باقیمانده مربوط به اتباع افغانستان در آن کشور شد.

در این دیدار، شمس‌الدین پهلوان همچنان گفته است ک به زودی فهرست زندانیان ایرانی در افغانستان را تکمیل و روند تحویل این افراد به مقامات قضایی آن کشور را آغاز می‌کند.

او با اشاره به گستردگی روابط و مشترکات میان ایران و افغانستان اظهار داشت که امارت اسلامی با دقت مطالبات و‌ خواسته‌های ایران را پیگیری می‌کند و نسبت به حل آن‌ها بی‌تفاوت نیست.

معاون سفیر ایران در کابل نیز در این دیدار با‌ اظهار امیدواری نسبت به حل مسایل قضایی میان دو‌ کشور گفت: «یکی از موضوعات مهم برای تهران، پیگیری مسایل مربوط به زندانیان ایرانی در افغانستان است که در گذشته اختلالاتی در این زمینه وجود داشته و امیدواریم در شرایط فعلی و در کمترین زمان مشکلات این افراد حل و برای بازگشت به ایران آماده شوند.»

دو ماه پیش هیأت لوی سارنوالی کشور به رهبری مولوی شمس‌الدین پهلوان عازم ایران شد که در این دور از گفتگوها میان مقامات دو کشور، ۸۵۷ زندانی افغان از سوی آن کشور به مقامات امارت اسلامی تحویل داده شدند.

به گفته‌ سفارت ایران در کابل، هم‌اکنون حدود شش هزار زندانی افغان در زندان‌های ایران مراحل محکومیت قضایی خود را سپری می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *