افغانستان

سیستم ثبت فابریکه‌های صنعتی و تولیدی افتتاح شد

جهت حمایت از صنایع نوپای کشور و تولیدات داخلی، تحت ریاست  الحاج نورالدین عزیزی وزیر صنعت و تجارت و با حضور  محمدیونس مهمند سرپرست اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری، 

جهت حمایت از صنایع نوپای کشور و تولیدات داخلی، تحت ریاست  الحاج نورالدین عزیزی وزیر صنعت و تجارت و با حضور  محمدیونس مهمند سرپرست اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری،  خان‌جان الکوزی،  خیرالدین مایل،  سخی و  اچکزی عضو هیئت مدیره‌ی این اتاق،  شیرباز کمین‌زاده رئیس اتاق صنایع و معادن،  ظریف‌گل و خالد دانش عضو هیئت مدیره‌ی این اتاق،  خان‌محمد فروتن سرپرست اتاق زراعت و مال‌داری،  میرویس حاجی‌زاده،  اختر احمدی،  صاحب حکیم جان و  انجنیر قاسم عضو هیئت مدیره‌ی این اتاق و  محمدنادر قرغه‌ای سرپرست اتاق پیشه‌وران و دکان‌داران،  ابراهیم عدیل،  صالحی و  رحمانی عضو هیئت این اتاق،  سید محمدنعیم محمدی رئیس عمومی پارک‌های صنعتی و امورصنایع و محمدزبیر دین‌پرور رئیس عمومی تجارت بین‌المللی و روئسای وزارت، سیستم ثبت فابریکه‌های صنعتی و تولیدی افتتاح شد.

الحاج عزیزی در رابطه به درخواست شرکت‌ها و مؤسسات جهت ثبت معلومات فابریکه‌ها صحبت نموده، گفت که جهت حمایت از تولیدات داخلی و تفکیک شرکت های معتبر و معیاری، ما درخواست آنها را قبول کردیم. ایشان با تأکید گفت که در عرصه‌ی تولیدات کشور نیاز به معیاری‌سازی و رقابت سالم با در نظرداشت محیط ‌زیست و نورم و استندرد های جهانی داریم و این سیستم برای ایجاد سهولت است و در هر فعالیت این وزارت، نظر و دیدگاه سکتورخصوصی کشور گرفته خواهد شد.

سرپرست وزارت صنعت و تجارت اضافه کرد که در تعدادی از سکتورها فابریکه‌های تولیدی به اندازه کافی فعالیت می نمایند، اما در بخش های دیگر مثل صنعت نساجی که ضرورت اساسی کشور است، نیاز به سرمایه گذاری جدی وجود دارد.

در ادامه روئسای تکنالوژی و معلوماتی  و صنایع ثقیله‌ی در مورد سیستم، جمع‌آوری معلومات، نیازسنجی و تفکیک معلومات در سیستم، روند درج فابریکه‌ها در سیستم ، مزیت سیستم، آوردن سهولت، شناسایی شرکت های نیازمند تعرفه و فُرصت‌های سرمایه‌گذاری از طریق این سیستم صحبت نمودند.

اعضای اشتراک کننده، ضمن حمایت و تشکری از راه اندازی این سیستم، در مورد اهمیت و تجربیات شان صحبت نموده، آن را آغاز نیک در عرصه حکومتداری الکترونیک و آوردن شفافیت در امور کاری شرکت ها خواندند.

در اخیر اشتراک کنندگان ضمن مشاهده عینی، سیستم ثبت فابریکه‌های صنعتی و تولیدی را افتتاح نمودند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *