افغانستان

معاون سیاسی رییس الوزرا: امارت اسلامی تمام شرایط را تکمیل کرده  و باید به رسمیت شناخته شود

معاون سیاسی رییس الوزرا در دیدار با نماینده خاص سرمنشی سازمان ملل متحد برای افغانستان گفته است که امارت اسلامی تمام شرایط را تکمیل کرده است و باید به رسمیت شناخته شود.

معاون سیاسی رییس الوزرا در دیدار با نماینده خاص سرمنشی سازمان ملل متحد برای افغانستان گفته است که امارت اسلامی تمام شرایط را تکمیل کرده است و باید به رسمیت شناخته شود.

مولوی عبدالکبیر همچنان گفته است که امارت اسلامی خواهان تعامل فعال با جامعه بین‌المللی است، اما ملل متحد باید محدودیت‌ها و تحریمات بالای امارت اسلامی و مقامات آنرا رفع نماید. به گفته وی، داعش یک تهدید جهانی است اما امارت اسلامی ریشه این گروه را در افغانستان خشکانده است.

معاون سیاسی رییس الوزرا همچنان تأکید کرده که امارت اسلامی باورمند به گفتگو است و همین گونه به نظام همه شمول باور دارد و می‌خواهد تعیینات براساس تخصص صورت گیرد.

ارگ در خبرنامه‌ای می‌گوید مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست‌الوزرا، گفته است که سازمان ملل متحد باید تحریم‌های کنونی بر امارت اسلامی را بردارد و تلاش‌های این نهاد را در این باره نیز مهم خوانده است.

مولوی عبدالکبیر در این باره چنین گفت: «امارت اسلامی خواستار تعامل فعال با جامعه بین‌المللی است و امارت اسلامی نیز تمام شرایط را تکمیل نموده و باید به رسمیت شناخته شود. ما اطمینان می‌دهیم که افغانستان در امور داخلی هیچ کشوری مداخله نمی‌کند و به کسی اجازه مداخله در امور افغانستان را هم نمی‌دهیم.»

روزا اوتونبایوا، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد، گفت: «کمک‌های بشری سازمان ملل متحد برای افغانستان ادامه می‌یابد و سازمان ملل متحد تلاش می‌کند که مشکلات افغانستان را از طریق گفتگو وتفاهم حل کند.»

خانم روزا اوتونبایوا با تأکید بر حل مشکلات افغانستان از طریق گفتگو و تفاهم، گفته است که سازمان ملل متحد در این زمینه تلاش خواهد کرد.

در این دیدار، ملا خیرالله خیرخواه، وزیر اطلاعات و فرهنگ، انس حقانی، عضو ارشد امارت اسلامی و مارکس پوتزل، معاون سیاسی یوناما نیز حضور داشتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *