افغانستان

شفاخانه ۳۰بستر امراض انتانی در بامیان افتتاح شد

شفاخانه ۳۰ بستر امراض انتانی درمرکز ولایت بامیان ، با اشتراک مولوی عبدالله سرحدی ، والی ولایت بامیان ،

شفاخانه ۳۰ بستر امراض انتانی درمرکز ولایت بامیان ، با اشتراک مولوی عبدالله سرحدی ، والی ولایت بامیان ،
داکتر جعفر ذکی رئیس صحت عامه ،داکتر شاه فقیر باوری، معاون پروژه تطبیق کننده و داکتر تاج زاد ، نماینده سازمان صحی جهان ، افتتاح و به بهره برداری سپرده شد .
داکتر محمد نیطاقی مسئول ارتباطی صحت عامه بامیان به آژانس باختر گفت: شفاخانه ۳۰ بستر انتانی با تمویل سازمان صحی جهان و تطبیق این پروژه توسط بنیاد آقا خان تحت نظر ریاست صحت عامه بامیان به بهره برداری سپرده شد .
وی افزود این پروژه باعث تغییرات مثبت در ارائه خدمات از سوی سیستم صحی شده و رسیدگی به موقع برای مریضان را به بار خواهد آورد .
وی خاطر نشان نمود شفاخانه ولایتی ظرفیت مریضان را ندارد چون از ولایات دایکندی غور، سرپل، میدان وردک، پروان، سمنگان و بغلان مریضان شان را در بامیان می آورد از همین جهت ضرورت بود یک شفاخانه انتانی جدا گانه ایجاد گردد تا از فشار کار بالای شفاخانه ولایتی کم گردد و سهولت بشتر برای مریضان ایجاد گردد.
مولوی سرحدی ، والی ولایت بامیان از زحمات و تلاش های بجا و شایسته ی بخش صحت و تمویل کننده های این پروژه سپاسگزاری نموده اظهار داشت :
یگانه راه سر بلند زیستن و نتیجه بخش دراجراء امور این است که اخوت و برادری ، همدلی و فرهنگ همدیگر پذیری را میان مردم ترویج بسازیم و از تبعیض و قوم پرستی ها نه تنها در بخش صحت بلکه در همه امور به دور باشیم .
آقای سرحدی ، از ریاست صحت عامه ، و سازمان صحی جهان ، خواست ؛ توجه ژرف در قسمت رشد سیستم صحی داشته باشند، و زمینه تداوی بهتر در داخل کشور فراهم گردد تا از سرگردان شدن مریض ومریضداران که مجبور است برای درمان به پشت در کشور های همسایه برود جلوگیری به عمل آید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *