افغانستان

ایجاد مرکز لوژستیکی در اوزبیکستان برای کمک به افغانستان

برنامه جهانی خوراک میگوید که یک مرکز لوژستیکی در اوزبیکستان ایجاد کرده است تا مواد خوراکی از طریق آن به افغانستان انتقال یابد.

برنامه جهانی خوراک میگوید که یک مرکز لوژستیکی در اوزبیکستان ایجاد کرده است تا مواد خوراکی از طریق آن به افغانستان انتقال یابد.
وحیدالله امانی، سخنگوی برنامه جهانی خوراک در افغانستان، میگوید که روزانه یک هزار تُن مواد خوراکی از ازبیکستان به افغانستان انتقال مییابد.
او میگوید که این مواد خوراکی به نیازمندان در افغانستان توزیع میشود.
وحیدالله امانی گفت: «بلند بردن ظرفیت مرکز لوژستیکی جدید در شهر ترمز ازبیکستان به ما کمک خواهد کرد تا ما به شکل بهتر بتوانیم به بیست میلیون نفر که فعلاً گرسنه استند و به کمکهای مواد غذایی نیاز دارند، به آنان به شکل بهتراش کمکهای مواد غذایی برسانیم.» اما برخی از باشندگان پایتخت از کیفیت پایین کمکهای نهادهای مددرسان انتقاد میکنند.
فیض محمدی، باشنده کابل، در این باره گفت: «بسیار مواد کم کیفیت، حتی آرد را به نام پنجاه کیلو، چهل کیلو میدهند روغناش کم کیفیت، لوبیا اش از آن هم بدتر.»
راشد، باشنده بعدی، میگوید: «همی کمکها به کسانی که مستحق است، نمیرسد. من چند فامیل را میشناسم که مستحق این کمکها است، به آنان نرسیده است.»
شمار دیگر از باشندگان پایتخت میگویند که کمکها باید به گونه شفاف به افراد نادار توزیع شود.
در همین حال، برخی از آگاهان مسایل اقتصادی به این باوراند که کمکها در صورتی میتواند سودمند باشد که زمینه کار به شهروندان فراهم شود.
عبدالنصیر رشتیا، آگاه مسایل اقتصادی، گفت: «زمانیکه این پروژههای اقتصادی حرکت میکند زمینه کار و اشتغال برای مردم ایجاد میشود صرف در صورتیکه ما بتوانیم اشتغال دایمی به مردم ایجاد بکنیم، در آن زمان است که هم به طرف رشد اقتصادی حرکت میکند، کشور و هم میتواند که زمینه کار و اشتغال ایجاد شود.»
آمارهای برنامه جهانی خوراک نشان میدهند که این نهاد در سال ۲۰۲۲ میلادی برای ۲۳ میلیون تن در افغانستان مواد خوراکی کمک کرده است و برای ادامه کمکها به ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دالر نیاز دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *