اخبارافغانستان

مولوی عبدالکبیر در دیدار با سفیر ناروی: امارت اسلامی با داشتن سیاست متوازن، خواستار تعامل مثبت با تمام کشور‌ها است

مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزراء امارت اسلامی افغانستان دیروز با پاول کلومن بیکین سفیر ناروی در کابل و هیأت همراه اش، دیدار نمود.

در این دیدار سفیر ناروی با اشاره به روابط دیرینه ناروی و افغانستان گفت که این کشور با امارت اسلامی روابط خوب و دیرینه دارد.

آقای پاول کلومن بیکین ضمن تقبیح رویداد اخیر کندهار، مراتب تسلیت خود را به معاون سیاسی ریاست الوزراء ابراز نموده، گفت که با سرکوب شماری از گروه ها به شمول داعش اکنون آنها قوت قبلی خود را از دست داده اند.

سفیر ناروی اخراج مهاجرین افغان از پاکستان را قابل نگرانی دانست و ابراز امیدواری کرد که در روابط کابل و اسلام آباد تغییرات مثبت رونما گردد.وی دستاوردهای امارت اسلامی را در جلوگیری از فساد، تأمین امنیت، از بین بردن مواد مخدر و سایر عرصه ها تقدیر کرد

همچنان موصوف گفت که تا اکنون جهان افغانستان را به رسمیت نشناخته است و این به نفع هردو جانب نیست و افزود که برای پیشرفت در این عرصه به تلاش بیشتر نیاز است.

در این دیدار سفیر ناروی گفت که آنان از مخالفین امارت اسلامی حمایت نمی کنند. موصوف همچنان گفت که ناروی با اتحادیه اروپا و ملل متحد مشترکاً کار می کند تا در بخش تغییرات اقلیمی با افغان ها کمک نماید.

مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزراء ضمن خوش آمدید به سفیر ناروی و هیأت همراه اش، امنیت کنونی افغانستان را نسبت به امنیت زمان حضور ناتو و امریکا بهتر خواند و گفت که از سوی برخی جوانب بعضاً رویدادهای امنیتی به امارت اسلامی نسبت داده می شود که به هیچ عنوان به افغانستان ارتباط ندارد و بهتر این است که کشورها مسایل داخلی شان را خود حل کرده و امنیت شان را تامین نمایند.

مولوی عبدالکبیر از توسعه روابط کنونی امارت اسلامی به شمول همسایه ها با بسیاری از کشورها یاد کرد و افزود که امارت اسلامی در روشنایی منافع ملی با داشتن سیاست متوازن، خواستار تعامل مثبت با تمام قدرت ها می باشد.

به گفته معاون سیاسی ریاست الوزراء، هزاران زن در ادارات دولتی و سکتور خصوصی مصروف کار هستند و صدای مردم در تمام سطوح شنیده می شود.

در اخیر این دیدار مولوی عبدالکبیر از تلاش های ناروی در زمینه حفاظت محیط زیست تشکر کرده، گفت که افغانستان در بخش مدیریت آب ها و احیای جنگلات به  همکاری نیاز دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *