اخبارافغانستان

برنامه نهال‌شانی در اکادمی اتومیخانیکی کابل آغاز شد

مراسمی به منظور نهال شانی در اکادمی اتومیخانیکی کابل با اشتراک و سخنرانی غلام‌حیدر شهامت، سرپرست اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی برگزار گردید.

در این برنامه معاونین اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی نیز حضور داشتند.

سرپرست اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی در آغاز این مراسم سخنرانی نمود و گفت که «فصل بهار بیانگر عظمت خداوند بزرگ است که نوید خوشبختی و طراوت می دهد.»

آقای شهامت با اشاره به آیات قرآن کریم اضافه کرد که دین مبارک اسلام بر نهال‌شانی و سرسبزی تأکید کرده است. ایشان افزود که نهال شانی یگانه راه نجات از بحران محیط زیستی است.

وی تصریح نمود که غرس نهال صدقه جاریه است و مسئولین باید در راستای پرورش و حفاظت از درختان غرس شده، تلاش نمایند.

سرپرست اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی همچنین از تیم لوای انجنیری وزارت  دفاع که در راستای هموارسازی زمین برای غرس نهال در اکادمی اتومیخانیکی همکاری نموده اند، نیز اظهار قدردانی و سپاسگزاری کرد.

اقای شهامت در صحبت‌هایش از آمریت تخنیکی ولایت کابل و همچنین کمیته فرهنگی اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی که کمپاین نهال شانی را در سراسر کشور راه اندازی کرده اند نیز قدردانی نمود.

این در حالی ایست که با راه‌اندازی کمپاین نهال‌شانی ازسوی کمیته فرهنگی این اداره و همکاری آمریت های تخنیکی ولایات، بیش از 40000 اصله نهال مثمر و غیر مثمر در سراسر کشور غرس گردیده است.

رفیع الله حبیبی آمر تخنیکی و مسلکی ولایت کابل گفت که حدود 2500 نهال ازسوی نهادهای مختلف برای غرس در ساحات اکادمی اتومیخانیکی کابل همکاری گردیده است.

آمر تخنیکی و مسلکی ولایت کابل تصریح کرد که در نظر دارد تا ساحات اکادمی اتومیخانیکی کابل در آینده به یک مکان تفریحی و ساحه سبز مبدل گردد.

همچنین در بخش دگر این مراسم رهبری اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی با اهدای تقدیرنامه و کمک مالی به منسوبین لوای انجنیری وزارت دفاع و نهادهای همکار در خصوص نهال شانی وسرسبزی اکادمی اتومیخانیکی؛ از زحمات آنان ستایش کردند.

در پایان این مراسم، روند غرس نهال در اکادمی اتومیخانیکی کابل رسما ازسوی سرپرست اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی آغاز گردید.

تیموری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *