اخبارافغانستان

نصاب تحصیلی بعضی از پوهنځی‌ها بازنگری می‌شود

 

وزارت تحصیلات عالی، نشستی را به منظور باز نگری و انکشاف نصاب تحصیلی رشته های مربوط به پوهنځی های تعلیمات اختصاصی، مسلکی، روانشناسی و هنر های زیبای پوهنتون های کشور را برگزار کرد.

به گزارش آژانس باختر؛ دراین نشست دکتور لطف الله خیرخواه معین علمی وزارت تحصیلات عالی گفت: تا زمانی که به بخش های تعلیمی توجه اساسی صورت نگیرد، نظام تحصیلی معیاری و محصل بهتر نخواهیم داشت.

معین علمی وزارت تحصیلات عالی همچنان در مورد فواید و مزایایی رشته هنر های زیبا نیز ابرازنظر کرد و از استادان این رشته خواست که در مورد مزایای این رشته و تاثیرات مثبت آن بالای افراد جامعه، معلومات شان را شریک سازند و هنر را در ذات خویش به مردم معرفی کنند.

پوهندوی داوود شاه فاروق عضو کمیسیون نصاب تحصیلی وزارت تحصیلات عالی، در مورد آجندای کاری اعضای  این نشست که قرار است پنج روز ادامه بیابد، معلومات داد و گفت که طی این پنج روز در مورد جمع بندی، تنظیم و مرور کلی متون نصاب، صحافت و دیزاین نصاب تحصیلی رشته های یاد شده کار خواهد شد.

گفتنی است که وزارت تحصیلات عالی، چندی قبل کنفرانس ملی را تحت عنوان “بهبود نهاد های تعلیمی و تحصیلی افغانستان” برگزار کرده بود که در آن متخصصان و استادان رشته تعلیم و تربیه در رابطه به بهبود، تقویت و راه های حل مشکلات نظام تعلیمی و تحصیلی کشور، مقالات علمی شان را بیان داشتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *