اخبارافغانستان

معاون سیاسی ریاست الوزرا در دیدار با سفیر روسیه: مناسبات دو کشور باید گسترش یابد

مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزراء  با دیمیتری ژیرنوف سفیر روسیه در کابل دیدار کرد. در این دیدار آقای دیمیتری ژیرنوف، از روابط کابل و مسکو به نیکی یاد کرده و بر توسعه آن تاکید ورزید و گفت که کشورش به کمک به افغانستان ادامه می دهد.

آقای دیمیتری ژیرنوف با اشاره به دارایی های منجمد شده افغانستان، گفت که خواست حکومت روسیه از جامعه جهانی این است که محدودیت های یکطرفه و نادرست بالای افغانستان را بدون قید و شرط بردارد.

مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزراء بر گسترش مناسبات میان دو کشور تاکید کرد و با توجه به سهم استراتژیک روسیه به سطح بین المللی، گفت که مناسبات امارت اسلامی با روسیه مهم می باشد.

موصوف افزود که امارت اسلامی در نشست های بین‌المللی به ویژه در نشست اخیر دوحه، از موقف روسیه در مورد افغانستان استقبال و حمایت می کند.مولوی عبدالکبیر افزود که با آمدن امنیت کامل در افغانستان در بخش های اقتصادی، ترانزیتی و فرهنگی، زمینه توسعه همکاری میان کابل و مسکو فراهم شده است.

موصوف، فساد و نا امنی بیست سال گذشته را نتیجه اعمال غرب خواند و خاطرنشان کرد که امارت اسلامی بر کشور حاکمیت کامل دارد .و به هیچ کسی اجازه نمی دهد که از خاک افغانستان علیه همسایگان و جهان استفاده کند و اگر کدام جانب نگرانی دارد، میتواند آنرا به گونه رسمی با امارت اسلامی شریک سازد. مولوی عبدالکبیر ضمن تشکر از تلاش های سفیر روسیه، خواهان آن گردید که سرمایه گذاران روسیه با استفاده از فرصت های موجود در تمام بخش ها در افغانستان سرمایه گذاری نمایند.

طبق یک خبر دیگر: معیین سیاسی وزارت امور خارجه امارت اسلامی با شارژدافیر سفارت بریتانیا در کابل دیدار نمود

الحاج شیر محمد عباس ستانیکزی، معیین سیاسی وزارت امور خارجه با رابرت دکسن شارژدافیر سفارت بریتانیا در کابل ملاقات نمود

درین نشست ضمن مسائل دوجانبه و چندجانبهٔ سیاسی، در‌مورد تقویت روابط میان دو‌کشور و کمک‌های بشردوستانه صحبت صورت گرفت.

همچنان روی اشتراک امارت اسلامی  به‌‌عنوان طرفی مسؤل و حاکم، به‌منظور مؤثریت نشست‌های بین‌المللی مرتبط با افغانستان جهت ایجاد همآهنگی و روابط اساسی در سطح بین‌المللی، نیز تأکید صورت گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *