سخن انیس

قصاص؛ حیات و آرامش انسان‌ها را تضمین می‌کند

قرآن مجید، کتابی‌است که؛ انسان‌ها را حیات می‌بخشد و زندگی پرآرامش و پرسعادت انسان‌ها را تضمین می‌کند و توده‌های بشری را از ظلم، کشتار، انتقام‌جویی‌ها و نابسامانی باز می‌دارد و درخت تلخ ناامنی‌ مظالم و بدبختی‌ را از ریشه می‌خشکاند.

قرآن مجید، کتابی‌است که؛ انسان‌ها را حیات می‌بخشد و زندگی پرآرامش و پرسعادت انسان‌ها را تضمین می‌کند و توده‌های بشری را از ظلم، کشتار، انتقام‌جویی‌ها و نابسامانی باز می‌دارد و درخت تلخ ناامنی‌ مظالم و بدبختی‌ را از ریشه می‌خشکاند.

یکی ازاین خوشبختی‌هایی که خدای دانا و توانا برآن در کتاب سعادت‌آفرین خویش قرآن کریم؛ دستور داده است، اجرای قصاص و تطبیق حدودالله است.

❪ولکم فی القصاص حیات❫

در اجرای قصاص و عملی کردن حدود الله، حیات و حکمت‌‌های رنگین و رمز و رازهای شفگت‌انگیزی نهفته است که حضرت پروردگار از همه‌بهتر برآن عالم و داناست.

اما آنچه که ما انسان‌ها، با بصارت و بینشی که داریم می‌بینیم و می‌دانیم این است که؛ واقعاً قصاص، برای انسان‌ها حیات‌ می‌بخشد و زندگی پرآرامش انسان‌ها را تضمین می‌نماید و این فرمان پرسعادت رب العزت؛ امنیت، آرامش و رفاه را در سرزمین خدا به ارمغان می‌آورد و بندگانش را از باتلاق کشتار، بدامنی، بربریت، انتقام‌جویی، بیداد و خونریزی نجات میدهد.

ما و شما می‌بینیم، در سرزمین‌هایی که حکم قصاص لغو و اجرای حدودالله به تعلیق درآمده است؛ کشتارهای بی‌رحمانه و انتقام‌جویی‌ها بیداد می‌کند و فضای کاملاً پر از اختناق، وحشی‌گری و استبداد درآن‌جا حکم‌فرما گردیده است.

در افغانستان عزیز از هنگامی که تحریک اسلامی طالبان به رهبری مجاهد حماسه‌آفرین عالیقدر مرحوم امیرالمومنین ملامحمدعمر مجاهد ❪رح❫ ظهور کرد، پیاده کردن این حکم پرمنفعت الهی زنده شد و امنیت و آرامش افغانستان عزیز را در آغوش گرفت و مردم زجردیده‌ی این سرزمین از شر ظالمان، قاتلان، قطاع الطریقان و دزدان و مفسدین نجات یافتند.

اما این امنیت و آرامش، به خار چشم دشمنان افغانستان تبدیل شد و دشمنان اسلام و افغانستان و در رٲس امریکای اشغالگر برای زوال این نظام شریعت‌مدار اقدام کردند و برای بیست سال افغانستان را از تطبیق احکام الهی، حکمت و مزایای زیبای قصاص و اجرای حدودالله محروم گرداندند.

اکنون که امارت اسلامی افغانستان، با قربانی‌های بی‌نظیر و فداکاری‌های بی‌دریغ مجاهدین، دوباره در سراسر افغانستان حکم‌فرما گردیده است، اینک اجرای قصاص و تطبیق حدود الله به فرمان عالیقدر امیرالمومنین، شیخ مولوی هبت‌الله آخوندزاده، زنده ِگردیده و ملت افغانستان یک‌بار دیگر امنیت و ارامش بهتری را حس می‌کنند و منافع و فواید آن را در زندگی خویش به درستی، لمس می‌نمایند.

بدون تردید دراین حکم رب العالمین، رازها و حکمت‌های عجیب و غریبی نهفته است و ملت مجاهد و بزرگ افغانستان، اجرای قصاص در ولایت غزنی را نیز استقبال می‌کنند و خرسند استند که این حکم الهی بار دیگر در سرزمین شان تطبیق گردید و قاتلان و ظالمان به جزای اعمال خود رسیدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *