سخن انیس

نشست ‌دوحه، مشتی در تاریکی

 همه در جریان استیم که نشستی از طرف سازمان ملل در دوحه برگزار شد و در مورد مسایل افغانستان بحث و گفتگو صورت گرفت.

همه در جریان استیم که نشستی از طرف سازمان ملل در دوحه برگزار شد و در مورد مسایل افغانستان بحث و گفتگو صورت گرفت.

اما جزئیات آجندا و محتوای این نشست معلوم نیست و این نشست در یک فضای مبهم و ناروشن صورت گرفته است.

واضح است، نشست‌هایی که در فضای روشن صورت نگیرد و مردم افغانستان و نظامی‌که از تمام ملت افغانستان نمایند‌گی می‌کند، در جریان نباشد، به مثابه‌ی مشتی است که در تاریکی زده می‌شود و نتیجه‌ی مطلوبی را هم در پی نخواهند داشت.

سازمان ملل و کشورهایی که روی این نشست کار می‌کنند، باید بدانند که در افغانستان بعد از ۴۵ سال، این نخستین حکومت و نظامی است که تمام جغرافیای کشور را در اختیار خود دارد و در سراسر کشور امنیت و آرامش صددرصدی را تامین کرده است.

در کنار تامین امنیت، آرامش و یک‌دست بودن نظام؛ بازسازی و آبادی کشور نیز به شدت جریان دارد و حتی در فصل سرد زمستان هم در اکثر مناطق کشور کارها توقف پیدا نکرده اند.

سازمان ملل، اگر آزادی، آرامی و آبادی افغانستان را می‌خواهند، این‌ها همه در افغانستان به وجود آمده اند و تمام زمینه‌‌های خوب برای مردم این سرزمین مساعد و میسر گردیده است.

اما، از فحوای گزارش‌های بی‌اساسی که این نهاد به دست نشر می‌سپارد، به درستی دانسته می‌شود که این سازمان غرض‌آلود عمل می‌کند و خواست مشروع تمام ملت افغانستان را در نظر نمی‌گیرد.

این سازمان در بیست سال اشغال هم گزارش‌های غرض‌آلود و دروغینی را ارایه می‌کرد و بر سر تمام جنایات اشغالگران و همدستان شان سرپوش می‌گذاشت.

حالا نیز این سازمان، نشست‌هایی را برگزار می‌کند که مردم و نظام افغانستان در جریان قرار ندارد و نمی‌دانند که در پشت این نشست، چه اغراضی و امراضی خوابیده اند.

بنابراین ملت افغانستان می‌خواهند که سازمان ملل و دست اندرکاران این نشست، باید در مورد موضوعات و جزئیات آجندای این نشست، روشنی بیندازند و امارت اسلامی افغانستان که نماینده تمام ملت افغانستان است را در جریان قرار بدهند.

تا باشد نظام اسلامی و مشروع ما، با مشوره‌ی ملت شریف و بزرگان کشور در این مورد تصمیم لازم اتخاذ نماید و تدابیری را با درنظراشت منافع ملی کشور روی دست گیرد.

همچنان ملت افغانستان می‌خواهند که در این نشست، تمام تحریم‌ها از سرِ مردم بیچاره‌ی ما برداشته شوند، از پول منجمدشده گرفته تا تحریم بزرگان و مقامات و به رسمیت‌شاختن نظام کنونی را شامل آجندای این نشست‌ها بسازند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *