افغانستان

نشست نوبتی کمیسیون ارزیابی کتب برگزار شد

نشست نوبتی کمیسیون ارزیابی کتب دیروز در معینیت نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ به رهبری مولوی مهاجر فراهی معین نشرات آن وزارت برگزار گردید.

نشست نوبتی کمیسیون ارزیابی کتب دیروز در معینیت نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ به رهبری مولوی مهاجر فراهی معین نشرات آن وزارت برگزار گردید.
در این نشست مولوی مهاجر فراهی معین نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ، نمایندگان وزارت امرباالمعروف،نهی عن المنکر و سمع شکایات، وزارت معارف، آکادمی علوم، وزارت ارشاد، حج و اوقاف، اتحادیه‌های نشرات، رئیس روزنامه‌های دولتی، رئیس نشرات کتاب بیهقی، آمر کاپی رایت و اعضای دیگر همین کميسیون اشتراک ورزیده بودند.
نشست با تلاوت آیاتی از قرآن عظیم الشأن آغاز شد، سپس مولوی مهاجر فراهی معین نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ پیرامون طرزالعمل کمیسیون ارزیابی کتاب صحبت نموده و فعالیت‌های این کمیسیون را مثبت تلقی کرد.
در جریان نشست به تعقیب نشست قبلی کتاب‌های مورد ارزیابی قرار گرفت که در نشست قبلی به اعضای کمیسیون جهت مطالعه و ارزیابی سپرده شده‌ بود، کتاب‌هایی که محتوای آن با ارزشهای اسلامی و افغانی برابر بوده اجازه نشر داده‌شد و به کتاب‌هایی که محتوای آن با ارزش‌های اسلامی و افغانی برابر نبوده اجازه چاپ و نشر داده‌ نشد. از سوی دیگر کتاب‌هایی را جهت نقد و بررسی به کمیته نقد و بررسی مرکزی ارسال نموده و کتاب‌های ترجمه شده را جهت بررسی با کتاب اصلی به ریاست نشرات کتب بیهقی ارسال کرند.
همچنان کتاب‌هایی که در جریان هفته گذشته آورده شده بود جهت مطالعه و ارزیابی به اعضای کمیسیون سپرده شد.
نشست با دعای خیر به پایان رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *