جهان

نیوزیلند تیم دفاعی به دریای سرخ اعزام می کند

کریستوفر لوکسون نخست‌وزیر نیوزیلند دیروز سه‌شنبه گفت یک تیم نظامی را به عنوان بخشی از یک ائتلاف بین‌المللی برای حفظ امنیت دریای سرخ به خاورمیانه اعزام خواهد کرد.

کریستوفر لوکسون نخست‌وزیر نیوزیلند دیروز سه‌شنبه گفت یک تیم نظامی را به عنوان بخشی از یک ائتلاف بین‌المللی برای حفظ امنیت دریای سرخ به خاورمیانه اعزام خواهد کرد.

به گزارش رسانه ها از روزنامه استریتس تایمز، کریستوفر لوکسون طی یک نشست خبری مدعی شد:

«حملات یمنی‌ها علیه کشتی‌های تجاری و دریایی غیرقانونی، غیرقابل قبول و عمیقاً بی‌ثبات‌کننده هستند».

وی افزود:‌ این اعزام در ادامه تاریخچه طولانی نیوزیلند در دفاع از آزادی کشتیرانی در خاورمیانه و مناطق نزدیک به کشور است.

منابع خبری بامداد سه‌شنبه از حملات هوایی و موشکی دوباره آمریکا و انگلیس به صنعا پایتخت یمن و مناطق دیگر این کشور خبر دادند.

به گزارش رسانه ها از المسیره، شهر صنعا پایتخت یمن هدف تجاوز نظامی دوباره آمریکا و انگلیس قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، پایگاه الحفا در ولایت السبعین چهار نوبت و پایگاه الدیلمی در ولایت بنی الحارث واقع در استان صنعا در چهار نوبت هدف حمله آمریکا و انگلیس قرار گرفتند.

لوکسون تاکید کرد هیچ پرسنل نظامی نیوزیلند وارد یمن نمی‌شود یا در هیچ نبردی شرکت نمی‌کند، اما طبق قوانین بین‌المللی به دفاع از حرکت آزاد کشتی‌ها در خاورمیانه کمک خواهد کرد.

وینستون پیترز وزیر خارجه نیوزیلند نیز گفت اقدامات این کشور حوزه اقیانوسیه از موضع کشورش در قبال درگیری رژیم صهیونیستی و فلسطین مجزاست.

پیترز گفت: «هر گونه تصور درباره این که حمایت مستمر ما از امنیت دریایی در خاورمیانه به تحولات اخیر در اسرائیل و نوار غزه مرتبط باشد، اشتباه است».

نیوزیلند خواستار آتش بس، توقف‌ جنگ، اقدامات بشردوستانه و لزوم فوری برداشتن گام‌های بیشتر به سوی آتش‌بس پایدار در غزه شده است.

با آغاز تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه در ۱۵ میزان و هدف قرار دادن بی وقفه مناطق مسکونی و مراکز درمانی و آموزشی این منطقه، ارتش و انصارالله یمن اعلام کردند که در حمایت از ملت فلسطین، کشتی‌های رژیم صهیونسیتی و کشتی های حامل کالا برای این رژیم را که عازم سرزمین‌های اشغالی هستند، هدف قرار می‌دهد، اما کشتیرانی برای سایر کشتی‌ها آزاد است و آنها از امنیت برخوردار هستند.

روز گذشته عبدالملک العجری عضو ارشد جنبش انصارالله یمن گفت: دولت صنعا و نیروی دریایی یمن برای همکاری با همه کشورهای ذینفع برای تأمین امنیت عبور و مرور کشتی ها و نقش بر آب کردن تلاش های آمریکا برای کشاندن رویارویی ها به دریای سرخ، آماده است.

العجری افزود: با وجود ارعاب و فشارهای آمریکا برای تغییر مسیرشان از دریای سرخ، امروز دهها کشتی در امنیت از دریای سرخ عبور کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *