افغانستان

آب آشامیدنی حدود 3 هزار خانواده در دو ولایت کشور فراهم شد

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد و دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه این سازمان می‌گویند که برای دو هزار و ۷۲۴ خانواده در ولایات سمنگان و جوزجان آب آشامیدنی صحی فراهم کرده‌اند.

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد و دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه این سازمان می‌گویند که برای دو هزار و ۷۲۴ خانواده در ولایات سمنگان و جوزجان آب آشامیدنی صحی فراهم کرده‌اند.
مولوی اخترمحمد مصباح، رییس، ریاست احیاء و انکشاف دهات سمنگان گفته که شش پروژه آب‌رسانی در شهر ایبک، مرکز سمنگان و ولسوالی‌های حضرت سلطان و فیروزنخچیر به بهره‌برداری رسیده است.
به گفته او، مجموعه هزینه این پروژه نُه میلیون و ۷۶۸ هزار افغانی بوده که از طریق برنامه آب‌رسانی و حفظ‌الصحه افعان اید، به کمک مالی اوچا و در هماهنگی با ریاست انکشاف دهات سمنگان تکمیل شده است.
وی تصریح کرده است که با افتتاح این شش پروژه، یک هزار و ۲۳۹ خانواده از آب آشامیدنی صحی مستفید شده‌اند.
از سوی دیگر، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل در دو ولسوالی ولایت جوزجان به یک هزار و ۴۸۵ خانواده آب آشامیدنی صحی را فراهم کرده است.
اسدالله حمزه، رییس احیاء و انکشاف دهات امارت اسلامی در جوزجان گفته که این پروژه‌ها شامل ساخت مخازن آب، حفر چاه‌های عمیق، نصب پمپ‌های آب شمسی و ایجاد دو شبکه آب‌رسانی به عمق ۱۵ هزار و ۸۰۲ متر می‌باشد که حدود ۳۵۰ شیردهن خانه‌به‌خانه نصب شده است.
او افزوده که این دو شبکه آب‌رسانی به ارزش ۱۵ میلیون افغانی با حمایت مالی یونیسف در روستاهای آلنک، گلاباف، لغمانی، زدرانی و عباس ولسوالی‌های آقچه و منگجیک تطبیق شده است که کار این دو شبکه آب‌رسانی رو به اختتام است و در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.
این در حالی است که پیش از این نهادهای امدادرسان بین‌المللی برای جلوگیری از گسترش خشک‌سالی و دسترسی مردم به آب آشامیدنی صحی بیش از ۱۰ پروژه شبکه آب‌رسانی را در ولایت‌های فاریاب، سمنگان، جوزجان و سرپل تکمیل کرده بودند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *