افغانستان

شاهراه سالنگ رسماً به روی تردد باز شد کار ساخت تونل دوم آغاز می‌شود

شاهراه سالنگ که چند ماه قبل به دلیل بازسازی به روی رفت و آمد وسایط مسدود‌ شده بود، طی مراسمی صبح دیر‌وز با حضور مقام‌های ارشد امارت اسلامی به روی تردد باز شد.

شاهراه سالنگ که چند ماه قبل به دلیل بازسازی به روی رفت و آمد وسایط مسدود‌ شده بود، طی مراسمی صبح دیر‌وز با حضور مقام‌های ارشد امارت اسلامی به روی تردد باز شد.
ملا عبدالغنی برادر آخوند، معاون اقتصادی ریاست‌الوزرا، صبح روز چهارشنبه (۲۹ قوس) در مراسم افتتاح شاهراه سالنگ گفت که این تونل به گونه اساسی بازسازی شده که در ۲۰ سال گذشته سابقه ندارد.
او اضافه کرد که امارت اسلامی به ساخت شاهراه‌ها و سرک‌ها تعهد کامل دارد و در این راستا بدون کمک‌های خارجی گام‌های مؤثری برداشته است.
برادرآخند تاکید کرد که امارت اسلامی متعهد است تا ساخت امور تونل دوم سالنگ را نیز آغاز کند.
او با بیان اینکه کار بازسازی تونل سالنگ از بودجه ملی امارت اسلامی پرداخته شده است، خاطرنشان ساخت که در ساختن تونل سالنگ هیچ کشور خارجی به افغانستان کمک نکرده و این تونل با تلاش و شهامت افغان‌ها ساخته شده است.
ملابرادر با بیان‌ اینکه یک ملت زمانی می‌تواند روی پای خود بایستد که زیرساخت‌های اقتصادی داشته باشد گفت که امارت اسلامی برای تقویت اقتصاد و همچنین تقویت زیرساخت‌های اقتصادی کشور تمرکز کرده است.
معاون اقتصادی ریاست‌الوزرا همچنین تاکید کرد که شاهراه سالنگ نه تنها پایتخت کشور و مناطق شمالی را به هم وصل می‌کند، بلکه در پیوند آسیای مرکزی و جنوبی نیز نقش خواهد داشت.
بربنیاد گفته‌های ملا برادرآخند؛ امارت اسلامی افغانستان آنچه را می‌گوید در عمل نیز ثابت می‌کند و مردم باید در کنار امارت بایستند.
در همین حال ملا محمد عیسی ثانی سرپرست وزارت فواید عامه در این مراسم گفت که تونل‌های سالنگ با در نظر گرفتن تمام استانداردهای موجود ساخته شده‌اند.
مولوی نعیم الحق رئیس مرکز رسانه‌های حکومت نیز در این مراسم گفت که بازسازی سالنگ کار بزرگی به مردم افغانستان خاصتاً مردم سمت شمال کشور است.
او اضافه کرد که با افتتاح سالنگ‌ها، قیمت اقلام مصرفی روزانه به ویژه روغن، آرد و بسیاری از مواد دیگر کاهش چشمگیری خواهد داشت.
بر بنیاد گفته‌های نعیم الحق؛ امارت اسلامی پیام امنیت و ترقی را به مردم می‌رساند و رسانه‌ها نیز مکلف‌اند تا این پیام را به دنیا انعکاس بدهند.
گفتنی است که شاهراه سالنگ یکی از مهم‌ترین شاهراه‌های کشور است که ۱۳ ولایت شمال و شمال شرق کشور را به کابل وصل می‌کند.
قابل ذکر است که بعد از کانال قوش‌تیپه، بازسازی شاهراه سالنگ دومین پروژه بزرگ ملی و اقتصادی تلقی می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *