جهان

هنیه برای گفتگو درباره آتش‌بس در غزه به مصر می‌رود

خبرگزاری فرانسه صبح چهارشنبه به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس برای گفتگو درباره آتش‌بس در غزه به مصر می‌رود.

خبرگزاری فرانسه صبح چهارشنبه به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس برای گفتگو درباره آتش‌بس در غزه به مصر می‌رود.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع نزدیک به حماس گزارش داد اسماعیل هنیه دیروز (چهارشنبه) به مصر سفر می‌کند.

بر اساس این گزارش، رئیس دفتر سیاسی حماس در راس هیأت عالی‌رتبه به مصر می‌رود و قرار است گفت وگوها و دیدارهایی از جمله با عباس کامل رئیس اطلاعات مصر داشته باشد.

این منبع افزوده است که مذاکرات در مصر بر ارسال کمک‌های بشردوستانه، خروج ارتش رژیم صهیونیستی از نوار غزه و بازگشت آوارگان به شهرها و روستاهای خود در شمال غزه متمرکز خواهد بود.

این دومین سفر رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس به مصر از هفتم اکتبر همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی است و هنیه پیش تر نهم نوامبر به این کشور سفر کرده بود.

پیش تر کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داده بود، مذاکرات مهم و جدی برای آزادی اسرای این رژیم در جریان است؛ اما توافق قریب الوقوع نیست.

رژیم صهیونیستی که با هدف از بین بردن گروه‌های مقاومت فلسطین از جمله حماس و آزادی اسرای خود به غزه لشکرکشی کرده بود، بعد از هفته‌ها جنایت در این منطقه به اهداف خود نرسید و به مذاکره با مقاومت روی آورد.

زیاده خواهی تل آویو در برنامه تبادل اسرا موجب شکست مذاکرات و در نهایت از سرگیری جنایات رژیم صهیونیستی در غزه شد.

ارتش اشغالگر صهیونیستی صبح جمعه (دهم قوس) پس از پایان موعد آتش بس موقت در غزه، بمباران این باریکه را از سرگرفت و صدها فلسطینی را شهید کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *