افغانستان

امریکا، عامل اصلی معلولیت افغان‌‌ها است

سخنرانان در نشست بررسی اولویت‌های معلولین در ولایت بلخ می‌گویند که غرب و در رأس آمریکایی‌ها مجرم اصلی معلولین جنگ در افغانستان هستند.

سخنرانان در نشست بررسی اولویت‌های معلولین در ولایت بلخ می‌گویند که غرب و در رأس آمریکایی‌ها مجرم اصلی معلولین جنگ در افغانستان هستند.

مولوی نورالهادی ابوادریس، معاون مقام ولایت بلخ، در نشست بررسی اولویت‌های معلولین در این ولایت گفت معلولین بخش قابل ملاحظه‌ای از ملت افغانستان را تشکیل می‌دهند که امید و دلگرمی به خداوند مشکلات و سختی‌ها را برای آنان پذیرفتنی و آسان می‌کند.

وی با اشاره به اینکه اکثر معلولین افغانستان بخصوص ولایت بلخ طی جنگ‌ها و انقلاب عضوی از بدن‌شان را از دست دادند، افزود: «معلولین به دو بخش تقسیم می‌شوند یک بخش آن معلولین جنگی و دیگری معلولین طبیعی هستند که متهم یا مجرم اصلی معلولیت جنگی فرزندان ما غرب به رهبری آمریکا است».

مولوی ابوادریس

اظهارداشت که امارت اسلامی از عموم معلولین حمایت می‌کند و در کنار آنان به عنوان حامی و همکار ایستادگی خواهد کرد چون هدف نظام اسلامی کنونی دفاع از حقوق مستضعفین بخصوص معلولین جامعه می‌باشد.

وی گفت: رعایت حق و حمایت از معلولین را مسئولیت خود می‌دانیم و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد و معلولین عزیز اطمینان داشته باشند مسئولین حکومت خدمت‌گذار آنان می‌باشند.

از سویی هم ذبیح الله عسکرزاده، برگزار کننده «نشست بررسی اولویت‌های معلولین» و مسئول زون شمال پروژه میکانیزم صدای مردم افغانستان گفت: هدف از نشست بررسی اولویت‌های معلولین با مسئولین حکومت محلی ولایت بلخ تهیه یک قطعه نامه از مشکلات و خواسته‌های آنان و شریک‌سازی این قطع نامه با مسئولین حکومت، نهادهای ملی و بین‌المللی می‌باشد.

وی اذعان داشت که موجودیت مشکلات فراوان معلولین تایید می‌شود و ما وعده می‌سپاریم که در کنار معلولین ایستادگی کرده از برنامه‌ها و خواسته‌های آنان حمایت مالی می‌کنیم.

در همین حال، محمد نبی به نمایندگی از معلولین ولایت بلخ گفت حمایت حکومت از معلولین طبق معیارهای جهانی نیست و چند هزار افغانی را که برای فرد معلول سالانه پرداخت می‌کنند، کفاف زندگی‌اش را نمی‌کند و ما خواستار کارهای بنیادی در حمایت از معلولین هستیم.

وی افزود که حکومت باید برای معلولین زمینه شغل و حرفه ایجاد کند تا آنان بتوانند مصارف زندگی‌شان را تامین نمایند و تقاضای توجه هرچه بیشتر مسئولین حکومت و نهادهای بین‌المللی را داریم.

گفتنی است که نشست بررسی اولویت‌های معلولین به مناسبت روز جهانی همبستگی با معلولین دایر شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *