افغانستان

وزارت امر بالمعروف و نهی عن المنکر: اتهام‌های وارده از سوی امریکا بر سرپرست آن وزارت، حقیقت ندارد

وزارت امر بالمعروف و، نهی عن المنکر و سمع شکایات با نشر اعلامیه‌ای اتهامات وارد شده از سوی امریکا بر شیخ محمد خالد حنفی را دور از حقایق عینی خواند.

وزارت امر بالمعروف و، نهی عن المنکر و سمع شکایات با نشر اعلامیه‌ای اتهامات وارد شده از سوی امریکا بر شیخ محمد خالد حنفی را دور از حقایق عینی خواند.

در این اعلامیه آمده است «اخیراً بعضی از نهادهایی که در چوکات رژیم‌های مستبد، ظالم و اشغال‌گر فعالیت دارند، به شکل دوامدار در صدد خدشه‌دار ساختن چهره‌های نیک نام و فعال نظام امارت اسلامی با نشر و پخش شایعات و افواهات بی‌اساس پرداخته‌اند»

اعلامیه می‌افزاید که « موارد بی اساس و بی بنیادی را علیه سرپرست وزارت امر بالمعروف، نهی عن المنكر و سـمـع شـكایات عنوان کرده‌اند که به دور از حقایق عینی است.»

در اعلامیه تذکر رفته است… وزارت امر بالمعروف، نهى عن المنكر و سـمـع شكايات «اتهامات بی‌بنیاد عنوان شده را به شدت رد می‌کند و نیز از مراجع مستقل و بی طرف در خواست می‌شود تا ادعا‌های…

بی بنیاد را از نزدیک بررسی و پس از دریافت حقایق نتیجه آن را ابلاغ کنند …  .»

اعلامیه‌ می‌افزاید «وزارت امر بالمعروف، نهی عن المنكر و سمع شکایات؛ مطابق به ارشادات دین مبین اسلام در راستای اقامه معروفات، ازاله منکرات و رسیدگی به شکایات مردم شبانه روزی فعالیت می‌کند. مردم مسلمان و قدر شناس افغانستان در ٣٤ ولایت، ولسوالی‌ها و قریه‌جات از فعالیت‌های بی‌پیشینه منسوبین این وزارت حمایت همه جانبه کرده‌اند.»

این اعلامیه درست زمانی منتشر شده است که وزارت های مالیه  و خارجه امریکا،شیخ محمد خالد حنفی سرپرست وزارت امر به معروف  و شیخ فرید الدین محمود، رییس عمومی اکادمی علوم را گویا به دلیل  نقض حقوق زنان تحریم کرده است.

مولوی ذبیح الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی هم  با نشر بیانیه‌ای در شبکه اجتماعی ایکس، این اقدام امریکارا تقبیح کرده و گفته است «اعمال فشار و تحریم راه حل هیچ مشکلی نیست. با وجود اینکه امریکا سابقه چنین اقدامات ناموفقی را دارد، نباید تجارب ناکام خود را تکرار کند.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *