گزارش

محفل دستاربندی در مدرسه عالی حاجی چمن برگزار شد

مدرسه عالی حاجی چمن، طی مراسمی با شکوه در هفدهمین دوره‌ی حدیث شریف، فراغت ۱۱۶ تن از عالمان دین و حافظان کلام الله مجید را جشن گرفت.

مدرسه عالی حاجی چمن، طی مراسمی با شکوه در هفدهمین دوره‌ی حدیث شریف، فراغت ۱۱۶ تن از عالمان دین و حافظان کلام الله مجید را جشن گرفت.

در این مراسم که جمع کثیری از مردم از سراسر افغانستان گردهم آمده بودند، از جمله‌ی علمای کشور شیخ الحدیث مولوی سلطان‌احمد «عادل»، شیخ الحدیث مولوی حضر بلال حنفی

شیخ مولوی مسلم» حقانی»، شیخ دکتر احمدانور «واقف»، قاری عاشورمحمد استاد دارالحفاظ و جمع بزرگی از شیفته‌گان علم و معرفت حضور یافته بودند و فراغت عالمان دین و حافظان قرآن مجید را جشن گرفتند.

مولوی عبدالجلال» حنفی» مسئول دیپارتمنت تفسیر و حدیثِ مدرسه عالی حاجی چمن در صحبت با روزنامه انیس گفت: همه‌ساله این مدرسه، صدها حافظ قرآن کریم و عالم دین را به‌جامعه تقدیم نموده و این‌بار نیز به‌تعداد ۱۱۶ تن از بخش حفظ و از دوره‌ی کبری فارغ شدند.

در این مراسم عالمان دین، فراگیری علم‌ و عمل به آن‌را، یگانه راه‌حل برای پیش‌رفت جامعه در بخش‌های مختلف عنوان نموده و تاکید کردند که علما باید در نقش قدم‌های مبارک پیامبر بزرگ اسلام(صلی‌الله علیه و سلم)حرکت نمایند و به‌حیث وارث پیامبر ص، نقش خویش را در ساخت‌وساز افکار عامه، ایفا نمایند.

شیخ سلطان‌احمد «عادل» استاد مدرسه حاجی چمن، در اخیر، احادیث گهرباری از صحیح البخاری شریف را قرائت نموده و بعدًاً دستار فضلیت توسط جمعی از مشایخ و علما به‌سر عالمان دین و حافظان قرآن‌کریم بسته شد و محفل با دعاییه‌ای در حق امت اسلامی، ملت افغانستان و خصوصاً مسلمانان مظلوم فلسطین، پایان یافت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *